Buitenlampen zonder zichtbare kabels

Peet272727

  • #1
Ik heb een tuinmuur (steens zonder spouw) waar ik een aantal buitenlampen aan wil bevestigen. Helaas zijn er geen loze leidingen aanwezig waar ik electriciteitskabels in kan leggen.

We zien liever geen kabels op de muur, dat is niet fraai.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik een horizontale voeg uitfrees, en daar een buis/kabels of vmk in leg en dan de sleuf weer dicht smeer. Ook dat zul je echter blijven zien doordat de specie met een andere kleur zal opdrogen dan de rest van de muur.

Solarlights werken denk ik niet goed.

Heeft iemand misschien nog een ander idee om stroomkabels onzichtbaar in de muur te verwerken?.
 

CV__

  • #2
Stapeltje bakstenen met hapje eruit er tegenaan metselen, zodat je een nep pilaartje krijgt. Daar kun je dan kabels door laten lopen naar de grond.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Ik heb bij de achterdeur een solarlicht hangen. In het donker brandt ie normaal en bij beweging gaat ie feller. Die bevalt me uitstekend.

Of wil je je volledige tuin verlichten?
 

Peet272727

  • #4
Solarlampen aan de tuinmuur zouden tot een uur of 2.00 s nachts moeten blijven branden. Daarnaast wil ik een paar lampen die de hele nacht blijven branden. Maar ik heb nog geen solarlamp gevonden waarvan de leverancier garandeert dat die de hele nacht blijft branden. Vooral ook in de wintermaanden als de dagen kort zijn en de nachten lang.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu