Lage waterdruk bij warmwater douche

FamvdSluis

  • #1
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen gerust stellen met alternatieven.
Ik heb sinds een aantal jaar een lage waterdruk in de douche en zijn daarom (geldgebrek) gaan douchen in de badkuip (zelfde ruimte). Inmiddels in 2016 een nieuwe ketel remeha tzerra plus cw5. Een check gedaan maar probleem met de douche was er nog steeds. Had zo fijn geweest als het gelijk was opgelost met de douche maar helaas. Vervolgens paar maanden terug een nieuwe kraan gekocht (Dit keer een thermostaatkraan) nog steeds geen goede waterdruk bij warm water.

Wat gebeurt er;
Bij het aanzetten spuit hij met voldoende kracht maar dit loopt binnen enkele seconden terug naar minder en vervolgens erg weinig druk. Het water wordt wel echt heet dus geen temperatuursverlies.

De kraan van de wasbak ernaast en de douche in de badkuip er tegenover geven geen problemen.

De loodgieter die hier was ivm verstopt toilet een jaar terug zei... kraan en douchekop vervangen ivm kalk
Is het dan niet opgelost dan vrees ik dat het in de leidingen zit. Maar die gaan door muur en vloer. Moet er nu echt gehakt worden in mijn huis om leidingen te vervangen? Heb er nachtmerries van.
 

Marcn88

  • #2
U zou de kraan is kunnen verwijderen en ergens verderop in de leiding deze ook loshalen en dan is in tegengestelde richting doorblazen met perslucht
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Bij de ketel de ww leiding afkoppelen en bij de kraan er schoonmaakazijn in doen en dat een nacht laten staan.
Spoel de leiding door zonder kraan erop, spoel de leiding de goed schoon voor gebruik.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #4
Als het op je bad geen problemen geeft en op de wastafel ook niet is er iets anders aan de hand.

Draai je douchekraan er eens af en als je in de koppelingen zwarte rubbers ziet zitten deze verwijderen en de kraan hermonteren.

Grote kans dat het opgelost is.

John
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu