Miele wasmachine aan het roesten?

Carlo

  • #1
Hallo beste klussers,


Ik heb een 8 jaar oude Miele Novotronic W 843 wasmachine. Sinds Miele 1½ jaar geleden de trommellagers heeft vervangen, heb ik last van oranje/bruine vlekjes op het wasgoed en alleen als de machine herrie maakt. Dus ik was van mening dat de vlekjes van de trommellagers kwamen, maar volgens Miele kan vet van de lagers nooit in de trommel komen en volgens Miele, zit er ook geen roestig voorwerp zoals een paperclip achter de trommel, nadat Miele de machine geopend had.

Op advies van Miele, heb ik het wasgoed met vlekjes opgestuurd naar een wasmiddelfabrikant voor onderzoek in hun laboratorium en de conclusie is dat de vlekjes ijzer en mangaan bevatten en dat dit waarschijnlijk aan de waterleidingen ligt in het huis of aan de waterleidingen in het dorp.

Maar er heeft niemand last in het dorp van roestvlekjes op het wasgoed en ook in huis heb ik nergens roestvorming uit de kranen, ook de watertoevoerkraan van de machine is niet aan het roesten.

De vorige lagers en afdichtingen die Miele heeft verwijderd, waren aan het roesten. Is het mogelijk dat de as en/of het lagerkruis van de machine aan het roesten zijn en dat dit op het wasgoed komt?

Ik ben ten einde raad, omdat Miele van mening blijft dat roest en vet uit het lagergedeelte nooit op het wasgoed kunnen komen.


Groeten.

Carlo
 

Co de Witgoedman

  • #2
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb bij een Miele dit inderdaad nooit meegemaakt.
De as is van dermate materiaal, dat roest naar de kuip toe , na reparatie, eigenlijk uitgesloten is.
Oorzaak zal inderdaad volgens mij ook door iets anders veroorzaakt worden.
Uit het onderzoek van de wasmiddelfabrikant blijkt dit ook..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu