Metselen gasblokken

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hoe metsel ik glasblokken? Gaat dit op dezelfde manier als met gasbetonblokken of moet ik nog met speciale zaken rekening houden
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Hallo,Ik ben op het moment zelf met een muurtje van glasblokken bezig en ik kan je zeggen dat het veel aandacht en geduld vereist.Je moet in je hoofd eigenlijk al weten hoe de muur er uit zal zien als hij af is.Voor het bouwen en dus bevestigen van de glasblokken zelf heb je bij bijvoorbeeld de Formido speciale cement voor glasblokken van Beamix en dat werkt best lekker als je de verhouding maar goed hebt.Met speciale grote kruizen bepaal je de afstanden van de glasblokken onderling wat dan ook gelijk de breedte van je voeg wordt.Ook deze kan je gewoon bij de formido halen.Het horizontale vlak op een glasblok bedek je met specie en voor je het glasblok er boven op plaatst moet je heel goed er op letten dat er tussen het glasblok en het kruis geen specie ligt anders kan je het blok niet goed aanduwen en komt je muur scheef te staan.De verticale ruimten tussen de blokken vul je op vanaf de bovenkant met een voegspijker. en dan laat je de eerste laag drogen en ga je weer verder.Dan zul je de muur moeten verstevigen.Dit doe je door tussen elke of elke tweede laag blokken een 4mm staal of koperdraad te leggen.Voor de rest zul je van te voren al moeten bepalen hoe je de kopse kanten van de muur afwerkt want ook hier zul je nog tegen het een en ander aan problemen krijgen.Bij mij staat hij haast en het is echt leuk om te doen maar een vak appart als je het mij vraagt.Succes,Axel
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Alex,Mijn vraag is de volgende. De afstandhouders en het koperdraad is mij bekend. Maar waar ik mijn kop over breek zijn de zijkanten. Bestaan er - net zoals bij Ytong-blokken - ook speciale profielen om het metselen wat te vergemakkelijken ??Groetjes, Ferdy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu