lekkages keldervloer dichten

A

Anonymous

Gast
  • #1
Mijn keldervloer lekt!!! Van onder uit komt er grondwater, via scheutjes, naar binnen. Hoe kan ik deze lekkages dichten terwijl de vloer vochtig is??? Door het steeds doorsijpelend water kan ik deze namelijk niet droog krijgen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
hallo Henk

In een vorig huis hebben we hetzelfde probleem gehad. Ik heb er in een droge zomer (toen was de vloer nog wel een beetje vochtig )een betonverf op aangebracht ,deze was op waterbasis.Vanaf toen was de vloer droog . Ik weet niet of er bij jou ook van die droge tijden zijn ,als dat niet zo is zou je indien mogelijk een gat kunnen graven naast de kelder bijvoorbeeld in de kruipruimte en het water tijdelijk wegpompen met een dompelpomp

veel sucses.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hoi Henk,

Er is kelder bezetting te koop bij oa Praxis. Dit is een mortel die je op eigenlijk op vochtige muren aanbrengt om het water dicht te krijgen. Misschien werkt het ook voor je vloer
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
hey henk ik heb bij mijn kelder die ook lekte en wie ik volgens velen het beste dicht kon gooien met zand, weer dicht gekregen met snelcement te krijgen bij bouw materaalhandel (niet gamma enz.). bij mij kwam het water er zo naar binnen sijpelen gewoon het droge cement op de kieren en scheurenwaar het water naar binnen komt smeren totdat ie dicht zit. ik heb daarna de hele kelder tot op maaihoogte ermee aangesmeerd en daarna de hele kelder met gewoone cement aangesmeert. gaat goed want de kelder is nu al 2 jaar kurkdroog!!!

succes ermee!!

p.s. als het op de wanden werkt moet het ook goed gaan met de vloer!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu