Kozijnen overschilderen

Erikketting1969

  • #1
Hallo , vraagje voor de vakschilder.

Heb thuis hard houten kozijnen welke zijn voorzien van Avis Timbercote Transparant hoogglans lak op basis van alkydharsen. (kleur grenen)
Zit er nu al weer een tijdje op en wil kozijnen gaan verven met lak van sikkens of sigma en dan met dekkende kleur wit.

Mijn vraag is of ik deze witte verf na kozijnen goed te hebben geschuurd zo over de timbercote heen kan smeren of moet ik alle kozijnen helemaal gaan kaal maken.Timbercote die er nu op zit ziet er nog strak en glad uit.

Scheelt mij een hoop werk wanneer het niet uitmaakt en dat ik de gewone lak zo over de timbercote kan smeren.

Hoor graag van jullie

Bedankt alvast.

Erik.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Helaas maakt dat wel uit en schilderen blijft een arbeidsintensief vak. Verven is zo gebeurd.

U zult zoveel mogelijk van de bestaande verf-ondergrond moeten wegschuren. Transparante afwerkingen waarover dekkende lak wordt aangebracht hebben de neiging onder de laklaag te gaan werken door spanningsverschil in de lagen ( schilferen ).

Hardhouten kozijnen kunt u het beste geheel overgronden met een isolerende grondverf om doorslagvlekken ( gele doorslag in de laklaag ) te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu