Kozijn als windscherm

Niceguy

  • #1
Hallo klussers,

Ik kan een hardhouten kozijn kopen welke als windscherm zal gaan dienen.
Bovenkant is glas onderkant is hout, zoiets als op de foto zeg maar, maar dan alleen het rechte deel vanaf de muur.



Mijn vraag is nu hoe bevestig ik deze het beste in de muur, want aan het eind lijkt me een hardhouten paal voldoende.

Graag hoor ik van jullie ook voor eventuele andere tips om aan te denken, want in het najaar staat de wind (we hebben een hoekwoning) er flink op.

gr Stefke
 

Tiho

  • #2
Als bij jou de grond zakt kun je hem beter niet aan je huis vastmaken. Dan zou namelijk nog maar een kant zakken en de andere blijven staan met als gevolg spanning in het glas. Dit zou dan kunnen scheuren.

Je zou dan wel een u profiel tegen je huis kunnen monteren waarin zeg maar een paal komt, zodat deze gewoon kan meezakken en wel zijdelings door het u profiel tegengehouden wordt.
 

Niceguy

  • #3
Bedankt voor je reactie.
Maar waar vind ik zo n groot u-profiel waar n 7x7 paal in past?
En volstaat een paal aan het eind tegen de wind?
 

Tiho

  • #4
Bij een metaalhandel met hulp van google.

U profiel ongelijkzijdig koudgewalst 80x50x 4.

RVS bestaat dit ook ,maar dan betaal je ook 5 keer zoveel.
 

Niceguy

  • #5
Bedankt ik zal eens kijken voor zo'n U-profiel, al zakt bij ons de grond niet hoor.

Maar is het niet op nog een andere manier te bevestigen, want zie veel huizen met zo'n scherm en daar zit ie gewoon strak tegen het huis bevestigd.

En dan nog mijn vraag over de wind moet ik daarvoor nog een extra steun in het midden maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu