Koolborstels Bosch WFL140ANL vervangen, motor draait niet

Peetknaap

  • #1
Goedenavond,

Ik heb de koolborstels van mijn wasmachine vervangen. Alles goed schoongemaakt. Motor draait met de hand heel soepel en maakt geen gekke geluiden. Na het monteren, doet hij het nog niet.

De wasmachine geeft wel water (het lijkt wel wat weinig, er staat onderin de trommel misschien 2 of 3 centimeter watern), wegpompen doet ie ook. Daarna hoor ik de klok wel een paar keer tikken, maar hij doet verder niets.

De koolborstels waren versleten (nog maar 1 cm lang). Alle aansluitingen goed gecontroleerd, maar helaas geen resultaat. Wat kan ik nog doen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Gr. Peter
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bij de meeste koolborstels moet er een lipje weggedrukt worden om de koolborstels vrij te maken, anders maken ze geen contact met de collector.
 

Peetknaap

  • #3
Bedankt voor de reactie Jan, maar er staat op Youtube een filmpje met exact mijn wasmachine. Ik heb het precies zo gedaan als op het filmpje en hoefde geen lipje weg te drukken. Inmiddels wel nog een paar bh-beugels verwijderd, maar ook dat mag niet baten. Ik ga verder zoeken.
 

bas.l

  • #4
Hoi Peter,

Heb je dit ooit nog opgelost? Ik heb op dit moment namelijk exact hetzelfde probleem met mijn wfl141a.

Groeten,
Bas
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu