Instellingen vaillant 24-28c

Antonius

  • #1
Ik heb beneden overal vloerverwarming als hoofdverwarming en boven radiatoren.
Nu heeft de monteur laatst de instellingen gewijzigd ivm hoger rendement zoals hij zegt. Maar nu wordt het boven niet warm genoeg voor de studerende kids.
Ook de badkamer blijft akelig koud. Eerst stond d1 op 70, nu op 57. Maar op het display wordt de temp. niet hoger dan 51. Radiatoren worden handwarm, tapwatertemp is goed
Voor een zolderkamer te laag. Maar als ik d1 op 70 zet blijft de temp. 51

De vloerverwarming werkt op thermostaatknop dus die doet voor de rest niet mee.
Wat kan ik aan de instellingen doen om toch een hogere radiatortemp. te krijgen in combinatie met hoogste rendement, oftewel de gulden middenweg? Huidige instellingen:
d1=57
d2=35
d3=54
d4=0
d5=2
d11=44

Bij voorbaat dank,

Antonius
 

Mischiendit

  • #2
Op pagina 11 van je handleiding staat hoe je de temperatuur kunt veranderen, heb je nadat je de temperatuur hebt verandert de mode knop 3 sec. ingedrukt gehouden.
 

Antonius

  • #3
Jazeker, de cijfers knipperen dan 3x. Ondanks dat en een resetje komt de cv temp niet hoger dan 51 op display.
Misschien moet d11 aangepast worden (deellast ), maar ik weet niet welke waarde.

Antonius
 

Antonius

  • #4
Zelf maar aan het pionieren gegaan.

d1 op 60 en d11 op 55.

Cv gaat naar 58 graden. Warmteafgifte radiatoren nu een stuk beter.
Alleen weet ik niet wat die d11 ( deellast volgens boekje) inhoudt.
Kan iemand mij dat vertellen? En wat de beste deellast is voor vloerverwarming beneden in combinatie met radiatoren bovenverdieping?

Antonius
 

MarcoDezicht

  • #5
Je deellast is het vermogen van je toestel in % als deze op 50 stond houdt het in dat hij de helft van je vermogen gebruikten .
Het best kun je de deellast op 80 % in stellen dan wordt het boven goed warm je kan altyd de cv temp wat lager in stellen dan de deellast van het toestel .
Dit zeker in combie met vloer verwarming.
 

Antonius

  • #6
Bedankt MarcoDEZICHT.
Maar ik zie dat de d11 maar tot 75 gaat. Als ik dit instel blijft de ketel dan niet constant branden bij zo'n hoge deellast? Kan je mij ook vertellen hoe hoog de cv temp ingesteld moet worden. Het gaat maar op 2 kamers boven.
Zolder (4e slaapkamer) en badkamer. De rest boven staat uit.

Antonius
 

Chathanky

  • #7
Als door middel van een lagere cv temperatuur de badkamer en zolder niet meer de gewenste temperatuur bereikt is hier met de instellingen van de cv temperatuur weinig meer aan te veranderen, je radiatoren zijn in die vertrekken berekend met een hogere cv temperatuur.

Enige oplossing is dan je radiator vermogen aan te passen op de lage cv temperatuur, wat betekend dat er grotere radiatoren geplaatst moeten worden. Of de cv water laten staan op de oude instelling.

Ik kan de correctiefactor wel opzoeken voor je.
 

MarcoDezicht

  • #8
Ik zal hier de standardlijst van de diagnose code even weergeven

Installateursinstellingen verwijderd. Siteadmin.

Zet de deellast maar op 70% en de aanvoer temp op 70 graden.

En bij zeer koude temp kan hij altijd nog op 90 graden.
Heb er wel erg in als de kamer op temp is dat het boven niet meer warm wordt door dat de thermostaat niet meer vraagt.

Ik hoop dat je hier weer wat verder mee kan komen.
 

Antonius

  • #9
Bedankt voor jullie welgemeend advies.

Met vr.gr.

Antonius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu