Groene dakplaten zolder behangen

ExistenzZ

  • #1
Goedemiddag,

Ik heb een vraag waar ik momenteel niet uit kom. Ik ben druk bezig met de zolder te verbouwen en de schuine daken zijn bekleed met Spano v313.

Nu is er een schildersbedrijf geweest die deze platen heeft gespoten met Latex verf maar dit is na een jaar gaan barsten en de stukken kon ik er deels zo aftrekken. Omdat dit bedrijf met de noorderzon is vertrokken aan mij de twijfelachtige eer om het op te lossen. Nu weet ik uit voorgaan topics dat dhr. Kees de Schilder acryl All-Grund aanbeveelt en dan sauzen met een kwalitatieve verf.

Ik wil de naden echter volledig wegwerken tussen de platen en ook is de verf van voorgaande keer deels alleen te schuren en niet te verwijderen.

Ik heb nu het idee om alles te behangen met om zo de naden weg te werken en de oude verf, maar wat
Is wijsheid in de naden? Kan ik deze het beste plamuren, kitten of vullen met houtopvul? En kan ik daar dan overheen behangen en verven zonder dat het een kleurverschil oplevert?

Of is de beste manier een rachelende, en dan gipsplaten tegen De groene platen te schroeven om vervolgens te behangen/verven.

Of toch voor de acryl al grund te kiezen? Maar hoe werk ik dan de naden weg? (Plinten hebben niet de voorkeur)

Alvast bedankt voor tips of advies :)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu