Glitsa trappenlak op aanwezige kleurlak

Slinger

  • #1
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Glitsa Trappenlak ( acrylbasis) op hardhouten trapreden die ooit gelakt zijn met een transparante (donkerbruine) laklaag op terpetinebasis? De oude laklaag begint te slijten en op de rand wordt de houtkleur zichtbaar.
Alvast bedankt voor de reactie!
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Heb ik ook gehad op onze trap van de woonverdieping naar de slaapkamers, de hechting is niet ideaal, hoewel ik moet zeggen dat Glitsa het ideale product is.

Ik heb -nadat ik hetzelfde geconstateerd had- alles globaal afgeschuurd tot ik hier en daar op het kale hout zat en soms niet helemaal.
Daarna weer Glitsa erop, in twee lagen en zit nu een jaar of vier/vijf en blijft aardig.
 

Slinger

  • #3
Nico bedankt,
Heb je de kleur niet eerst hersteld?
Dat is waar ik tussen moet kiezen, kleur herstellen of helemaal blank maken, maar dan ook de zijkanten en de onderkant. Daar heb ik niet echt veel trek in.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Acryl kan over alkyd, mits goed geschuurd en ontvet.

Als u al doorgeschuurde plekken heeft kunt u toch maar het beste alles verwijderen: een nieuw verfsysteem op acrylbasis is dan beter dan 2 systemen over elkaar.

Kleur herstellen kunt u wel vergeten. Bonte plekken worden uw deel.

U kunt dus ofwel de trap volledig kaal schuren en een kleurbeits met parketlak toplaag aanbrengen , of met een dekkende acryllak ( eerst een acryl hechtprimer aanbrengen ) afwerken. Neem dan wel bij voorkeur een PU variant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu