Gipswand behangen

Anja76

  • #1
Ik ben de gipswanden van mijn huis aan het behangen maar zie dat het behang op diverse plaatsen loslaat.
Vooral de zijkanten van de banen. Ik heb ze goed ingesmeerd met lijm en de wanden heb ik voorbehandeld met spul voor gipswanden. Maar heb het idee dat de lijm toch nog in de muur trekt.
Het behang op de muren waar ik al 3x overheen geverfd heb blijft daar wel goed zitten.
Nu moet ik nog 2 muren in de keuken, hoe kan ik daar het beste behangen zonder dat deze weer loslaat. En wat kan ik met het al geplakte behang doen? Vooral de eerste paar millimeters langs de zijkant zitten los.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Dat heeft u toch te weinig lijm gebruikt. Dit kunt u nog oplossen door met een zachte langharige kwast de lijm nogmaals achter de droge ( losgelaten randen ) te smeren en deze weer met en doek aan te drukken.

Voorstrijken van een sterkzuigende ondergrond is wel noodzakelijk. Was dat het speciale spul voor gipsplaten waar u op doelt? Zo ja, heeft u dan de juiste mengverhouding aangehouden.
 

Anja76

  • #3
Te weinig lijm kan niet. Smeer alles vol met lijm, kijk of nog wat ben vergeten.
En als er dan weer wat behang loslaat voel ik eraan en is het nog nat van de lijm. Daarom snap ik het niet.
En ik heb Alabastine voorstrijk gebruikt om de zuigende werking tegen te gaan, speciaal voor gipsplaat. Deze hoefde ik verder niet te mengen.
Ik heb de 2 overgebleven muren hier nogmaals mee ingesmeerd maar het helpt gewoon niet.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Welke behangsoort heeft u gebruikt? Heeft u vervolgens eerst de wand of het behang ingesmeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu