Gat in acryl ligbad repareren

Glittobert

  • #1
Hallo,

Ik heb een acryl ligbad, maar ramenzetters hebben er een gat in gemaakt van ongeveer 4 cm doorsnede.

Hoe kan ik dit het beste dichtmaken, en waar haal ik de materialen, zodat het ligbad weer waterdicht wordt?
 

Kees61

  • #2
Ramenzetters, zijn dat mensen die er een nieuwe ruit in hebben gezet? Ik zou dat aan de ramenzetters overlaten. Zij zorgen maar dat het weer heel wordt.
Of bedoel je er uitzetijzers mee :-)
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Ik kan me niet voorstellen dat je een gat van 4 cm doorsnede in een acryl bad op enige wijze fatoenlijk en waterdicht kunt repareren. Naar mijn idee zal het gehele bad vervangen moeten worden.

Stel die ramenzetters aansprakelijk voor het beschadigen van het bad!
 

Glittobert

  • #4
Er schijnt een acrylaat met harder te zijn, maar is dat zo, en waar kan ik dat kopen.

De ramenzetters die iets in mijn ligbad hebben laten vallen, zijn met de noorderzon vertrokken, het bedrijf bestaat niet meer, dus kan ik niemand meer aansprakelijk stellen.
 

Kees61

  • #5
Als het gat echt midden in het bad zit dan vrees ik het ergste. Je stapt natuurlijk ook wel eens het bad in en als je dan net op die plek staat.. mag je er niet doorheen trappen.
Maar wie weet is het toch nog op te lossen.
suc6!
 

Christian Kolk

  • #6
Ik weet dat je bij bouwmarkten reparatiesetjes kunt kopen. Deze kosten ongeveer 40 euro en bestaan uit vloeibaar acryl en een verharder.
Heb het zelf thuis ook gerepareerd maar ik had niet zo'n groot gat als jij beschrijft. Succes.
 

Klusserjoppo

  • #7
Als ik dit probleem zou hebben zou ik het volgende doen:

Zie een acryl plaatje te vinden wat ruim over het gat valt. Maak de omgeving van het gat goed schoon.

Probeer het plaatje door het voorzichtig te verhitten met een heteluchtapparaat zó te vormen dat het zo goed mogelijk past naar het model van je bad. Voor het aanbrengen de randen van het plaatje schuin afslijpen/vijlen. Als het nauwkeurig past (en het moet echt goed aansluiten) dan kan je het misschien met speciale lijm dichtkrijgen.

Als het niet voldoende te vormen is dan zou ik het proberen met polymeerkit. Het lijkt op siliconenkit, is het niet maar het zit wel in dezelfde kokers. Ik heb dit spul al enige malen gebruikt zowel privé als op mijn werk.

Als het eenmaal uitgehard is, is het ongelofelijk sterk en taai. Een tijdje geleden had ik het in de zwarte kleur op een plamuurmes laten zitten en moest het eraf slijpen. Het leek wel autoband. Het moet wel goed uitharden. Echt mooi zal het bad niet meer worden maar het gat is misschien (water)dicht.

Veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu