Garage bouwen Vorstrand

Kyandio

  • #1
Ik zou graag een garage bouwen van 4 op 8 m met snelbouw , isolatie en spouw dus een muur van 30 cm.
De garage komt op een stuk grond waar 'de harde ' op 3 m diep zit.
Het is echter slechts een garage en ik zou die dan ook zetten op een vloerplaat.
Nu moet er wel een vorstrand onder die vloerplaat maar is het nodig dat ik die vorstrand 60 breed maak aangezien de grond toch niet dragend is.

Ik zou een vorstrand van 30 maken wat goedkoper in de beton uitkomt en de muren zullen toch dragen op die gewapende vloerplaat van 15 cm dik?
ps: Het dak is een plat dak met balken .
Vorstrand komt wel 80 diep .
 

H@ns

  • #2
Volgens mij ben je iets vergeten...
De eigenlijke vraag te stellen :-|
 

Pepjo

  • #3
Volgens mij is hij nog iets vergeten...
Naar het juiste adres te gaan. Die van een bouwkundige.
 

Kyandio

  • #4
De vraag was dus of het nodig was om de vorstrand 60 breed te maken.
Ik zou hem 30 breed maken.
 

Pepjo

  • #5
Het is voor ons, achter een computer, moeilijk om de situatie ter plekke te beoordelen.

Mijn suggestie : ga met een bouwkundige of aannemer die de situatie bij jou goed kent (bodemgesteldheid in het bijzonder) eens door je plan heen en vraag of het goed in elkaar steekt.

Die mensen hebben de ervaring en een babbeltje kost echt geen honderden euro's :D
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Er worden wat dingen door elkaar gehaald. Een vorstrand is niet 60 breed, dat heet een strokenfundering. Een vorstrand is een smalle strook (15-20cm ofzo) op vorstvrije diepte, met daaraan de vloer gestort. Zoiets:
Code:
   ________________
 _|   ______________
|     /
|    /
|   /
|_/
Dus neem de adviezen van anderen van harte!

grtz
henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu