Garage aan bijkeuken isoleren?

Tendolle

  • #1
Ik heb al vele vragen over dit onderwerp voorbij zien komen, maar helaas heb ik nog niet het juiste antwoord gevonden.

Wij willen aan onze bijkeuken een garage aanbouwen (1 wand). Vanuit de garage wordt doorgang naar bijkeuken gemaakt.

Wat adviseren jullie, de garage wel of niet isoleren?? :cry:
 

Rob smeets

  • #2
Ik zou zeggen, als je hem graag vorstvrij wilt houden isoleer hem dan. In een garage staan altijd spullen die niet tegen vorst kunnen.
Het platdak zou ik sowieso van buitenaf isoleren omdat het anders niet meer mogelijk is. De wanden kun je eventueel achteraf nog eens doen met een voorzetwand of zo. Maar als je toch bezig bent doe het dan meteen goed; een geïsoleerde spouwmuur dus.
 

Tendolle

  • #3
We willen hem voornamelijk gebruiken voor opslag van de fietsen en voor gereedschap enzo.

Afmeting van garage wordt ca 3,5 x 5mtr.

Prijsverschil tussen wel of niet isoleren is 7500,- euro, dat vind ik vrij veel geld.. Of zie ik dat verkeerd?
 

MvanV

  • #4
Je kunt ook dun isoleren. Niet meteen de voor leefruimte verplichte R=2,5, maar lekker dun goedkoop met 2 of 4 cm tempex ofzo.

Dat scheelt toch meteen een hoop kou, je houdt de helft meer kou/warmte tegen dan een ongeïsoleerde muur (R=0,3-0,5 en met 2 cm tempex wordt het r=1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu