Draadeind naar opzij

Koral

  • #1

Ik wil een frame van een inbouw toilet plaatsen. Aan de muur zit aan beide kanten een afvoerpijp die beide niet verplaatst meer kunnen worden.
Het toilet komt ruim voor die pijpen, dus dat is geen probleem. Alleen de draadeinden, waarmee het frame aan de bovenkant tegen de muur geboord moet worden, komen precies op die pijpen uit.
Bestaan er een soort 'blokjes' waarin ik het originele draadeind kan schroeven en aan de andere kant een draadeind de muur in kan maken? Dus eigenlijk een koppelstuk, maar dan in plaats van de draadeiden achter elkaar, naast laten lopen.
De gewone koppelstukjes heb ik wel gevonden, maar de verspringende niet.
Al zoekende vond ik wel iets dat voor mij de oplossing zou zijn, maar ik kan dat onderdeel nergens vinden en ik weet ook niet of dat op mijn frame zou passen. Het gaat om de witte 'lat' bovenop.
 

Koral

  • #2

Ik heb nog eens goed gekeken naar mijn frame, maar die witte montageplaat van de laatste foto zal op mijn frame niet passen, omdat het van boven dicht is.
Er zit echter wel een gat boven op het frame waar ik ook iets aan zou kunnen bevestigen. Hier zou dan het muuranker weer bevestigd kunnen worden.
Bestaat er iets als een haakse moer die ik aan dat gat in het frame kan bevestigen, zodat ik dan weer een draadeind aan die moer de muur in kan maken?
Dit gat bovenop heeft een diameter van 11mm.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Een hoekijzer kan, het gat in de lange kant kan er op maat ingeboord worden.
Bevestigen met een bout in de bovenkant van het frame.
Koop hoekijzers van 5 mm dik.
 

Koral

  • #4
Bedankt voor je reactie Jan.
Ik zat zelf te denken om het met een oogbout vast te gaan zetten, maar een hoekijzer is inderdaad ook een goed idee. Ik zal eens even gaan zoeken of er ergens een ijzerhandel in de buurt is, want de bouwmarkt zal zulke hoekijzers waarschijnlijk niet hebben.

naam verwijderd - mod
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Hoekijzers zijn in elke bouwmarkt te koop.

Met draadeinden kan ook door een nieuw gat ernaast te boren.
 

Koral

  • #6
Ik heb bij een ijzerwinkel een stevig hoekanker gekocht. Die had ik in de bouwmaniet niet gezien.
In ieder geval zit het stevig vast nu.
Bedankt voor het meedenken!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu