Dikke vezel muur die er niet uit wil

Ish.

  • #1
Hallo, Ik wil van twee kamers op zolder een grotere maken en dacht een gipswand als scheidingsmuur tegen te komen. Het is echter geen gips maar een soort spaanplaat maar dan 7 cm dik. Het lijkt een massieve wand maar er zit nog bouwbehang op dus het is mogelijk dat het kleinere stukken zijn.

Het geheel zit in een profiel, links, rechts en boven.

Ik heb grove langere decoupeerzaagjes gekocht, kom er niet door.
Een " merk" alles zaag met 28 cm zaagblad: kom er niet door
Een handzaag wil wel maar 4 meter breed bij 2.65 hoog hou je geen arm over.
Eruit slaan is ook geen optie.

Het liefst zou ik het er ook nog in stukken eruit willen om eventueel te hergebruiken . ( ik kan het niet gemakkelijk naar de vuilstort brengen.

Een foto van de wand ( waar ik met beitel en hamer en beeeeeetje zagen wat uit heb gekregen ) heb ik toegevoegd.

Heeft u een idee welk gereedschap ik kan kopen/ huren om deze wand klein te krijgen? ( het is NIET dragend)

afbeelding niet gevonden

Dank voor uw reactie!
 

Gerrit

  • #2
Als die wand zo dik is, zou ik toch even informeren of het ook een dragende wand voor de kap is..........
 

Ish.

  • #3
Hi Gerrit, ik ben er zeker van dat het geen dragende is. De kap loopt van achterzijde woning vanaf eerste verdieping niet tot aan de nok. ( 60 graden?)

Aan de voorzijde loopt het dak vanaf 80 cm van de bovenste verdieping ( recht stukje beton ) tot aan boven en er tussen is een meter of 8 plat dak .

Bovendien is op de overloop geen balk. Zou het dragend zijn dan zou in het midden van het plafond een balk door lopen ook over de overloop lijkt me? ( dan over de volle breedte van het huis.

Langs de voor en achterzijnde loopt wel een dikke balk van links naar rechts. Het is zogenaamde tunnelbouw. beton blokken en over de bovenste verdieping een blok die ligt op de zijmuren ( over het hele blok )
 

EdP

  • #4
Een reciprozaag zou denk ik wel geschikt zijn voor deze situatie.
 

Gerrit

  • #5
En een beetje geduld........ :mrgreen:
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #6
Een kettingzaag weet hier ook wel raad mee
 

Ish.

  • #7
Vanmiddag een Recipro zaag gehuurd ( 1200 watt) en daarmee zojuist het eerste blok eruit gezaagd.

D'r uut zal die:)

Dank voor de suggestie. Dit moet zo goedkomen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu