Dakdoorvoer maken tbv afzuigkap

BMWtje

  • #1
Ik kwam er deze week achter dat ik een nieuwe dakdoorvoer door mijn platte keukendak moet maken voor de afzuigkap.
De oude die er nu zit is namelijk maar 100 dik ik heb echter 150 nodig voor mijn nieuwe afzuigkap.

Ik was van plan dit zelf te doen volgens mij is dit toch niet zo al te moeilijk. Een brander heb ik in de familie. Of vergis ik me nu en is het moeilijker dan ik denk? Iemand tips en ideeën?

Zijn trouwens die doorvoeren niet verkrijgbaar met dakleer rand en alles kompleet?

Alvast bedankt,

BMWtje

O ja, bijna vergeten. Het is een dakbedekking zonder kiezel. Het is dakleer met dat fijne split (zo heet dat toch?)

Gr.

BMWtje
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het materiaal dat op uw dak ligt is waarschijnlijk leislag, dit bestaat uit ingestrooide schilfers lei.
U kunt de dakdoorvoer zelf plaatsen, de losse leislag verwijderen met een staalborstel.

Tip; wanneer u het gat gaat zagen is het aan te raden eerst het stukje dakbedekking weg te snijden anders gaat de zaag vol zitten met bitumen dat moeilijk te verwijderen is.
Denkt u ook aan verborgen leidingen zoals water, gas, elektra en verwarming die door het plafond kunnen lopen.

Succes.
 

Marnix

  • #3
Complete dakdoorvoer wellicht van Ubbink verkrijgbaar, dus eventueel met dakleer, loodslap etc. etc.

Voor een afzuigkap wellicht een dure aanschaf daar de meeste ubbink dakdoorvoeren dubbelwandig zijn en das niet echt nodig voor je afzuigkap.

150mm is best groot, weet je zeker dat het geen 125mm is, dit omdat de meeste dakdoorvoeren ook 125mm zijn (ik kan het natuurlijk mis hebben).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu