Brandt type WA295, centrifuge werkt, wasprogramma start niet

BasZ

  • #1
Hallo,

Gisteren deed het wasprogramma nog wel en niet de centrifuge. Vandaag helemaal niets meer volgens de vrouw. Ik ben zelf elektrotechnische man, dus achterkant eraf. Alle draadjes zijn intakt. Vervolgens handmatig water in de trommel gegoten. centrifuge werkt nu wel. water wordt netjes afgepompt en de centrifuge begint. Dus motor draait, koolborstels zijn dus goed en komt volledig op toeren. Wasprogramma doet het echter nog steeds niet. En nu..... nu weet ikhet niet meer.

Heeft iemand nog aanvullende tips om te proberen. voor de rest zie ik een grote elektronicaplaat, nou ja dat is niet mijn vak. de grote schakelaar rammelt(klikt van alles maar er gebeurt niet, help.....

succes met het geven van tips

waarschijnlijk moet ik een nieuwe kopen !!!!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dus motor draait, koolborstels zijn dus goed en komt volledig op toeren.
Daar ben ik dus niet zeker van, de koolborstels kunnen zo ver versleten zijn dat het centrifugeren zonder wasgoed wel wil maar zonder niet, controleer de koolborstels voor de zekerheid.
Ze dienen 15 mm lang te zijn, zijn ze korter dan vervangen.
 

BasZ

  • #3
15mm, dat zal ik nog even checken. inmiddels draait de wasmachine weer als vanouds. Wat het is ik weet het niet, wellicht zat er ergens een slechte contact. Ik had nl. wel alle draadjes gecontroleeerd of ze goed vast zaten. Nu maar afwachten hoelang de WM het nog volhoudt. Ik hoop nog heel lang, kan het geld beter ergens anders aan besteden.

ben net nieuw op de klusidee, maar wel heel leuk allemaal

Jan, bedankt voor de info en wie weet tot de volgende keer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu