Brandt a+ class koel/ vries combinatie

Petteflet7

  • #1
Beste iedereen,

Ik zit met een vraagje: wij hebben een koel/ vries combinatie merk: brandt a+ class en er is ons verteld dat er een ontdooi systeem op zit. Er zit 1 knop op de gehele koelkast en daarmee schakel je meteen ook de koelkast uit. Nu is onze vraag: hoe zet je dat ontdooi systeem dan in werking?

Er zit wel een klein klepje onder aan de vriezer, maar dat krijgen wij niet los.
Dus weet iemand hoe het wel werkt.
De firma waar wij onze koel/ vriescombinatie hebben gekocht heet habro, maar bestaat volgens ons niet meer, tenminste niet op de plaats waar hij eerst zat.

Alsvast heel erg bedankt.
Groetjes!
 

Wittenico

  • #2
In het boekje staat precies hoe dat ontdooi systeem zou moeten werken, staat het er niet in dan zit het er ook niet op en moet je gewoon de hele kast uitschakelen.
Dat klepje onderaan de vriezer is waarschijnlijk het klepje dat je kunt uitschuiven/klappen om ontdooiwater op te vangen.
 

Petteflet7

  • #3
Dank je wel voor je reactie.
Helaas zat er geen boekje bij dus ik kan het er niet in opzoeken.
vandaar ook dat ik het hier vroeg.
Ik ga eens kijken naar dat klepje onder aan de vriezer en ik hoop dat ik er zo uit kom.
Zo niet dan schrijf ik wel weer een keertje een reactie.
Bedankt alvast!
Groetjes!!!!
 

Janavg

  • #4
Waarschijnlijk bedoelen ze met het ondooi systeem het ontdooien van de achterwand in de koeler. Heel vroeger zat er in koelkasten een ontdooiknop waarmee je een verwarmingselement in werking zette. In de kasten van tegenwoordig gaat het ontdooien van de achterwand automatiesch omdat de achterwand temp eerst moet oplopen tot ongeveer 5 a 6 graden voordat de compressor weer gaat lopen.

Dit is het volgens mij. Maar misschien weet Co iets meer.

Groeten Jan
 

Petteflet7

  • #5
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.
Tja eigenlijk niet aan gedacht dat het zoiets ook kon wezen.

Ik ben nog op het internet aan het verder speuren maar volgens mij heb je het bij het juiste einde en ben ik gewoon in de war met twee verschillende bedoelingen van een ontdooi systeem.

Ik heb er totaal geen verstand van dus ik ben hier erg mee geholpen.

Bedankt!!
Groetjes!!
 

Co de Witgoedman

  • #6
Jan heeft het bij het juiste eind, ik kan er niets aan toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu