Bauknecht TRKD 6627 (begint iedere keer opnieuw)

Rimshot

  • #1
Wie kan ons helpen, wij hebben een Bauknecht TRKD 6627
(service nr. 856066212161 / 070714117480)

Sinds enkele dagen gaan na de eerste draaibeurt alle lampjes heel even uit en weer aan (lijkt op een soort sluiting), en begint dan weer opnieuw lijkt het. Dan na 1 draai beurt gebeurt er weer het zelfde. Hier blijft de machine in hangen.
Als ik de knop even op de 0 stand zet en de deur open en dicht doe, dan wil dit wel eens helpen, maar soms ook niet.

Ik heb de droger toen het euvel zich voor het eerst voor deed, geheel schoongemaakt, veel stof en vuil verwijderd en de warmte wisselaar geheel schoongemaakt. dit leek in eerste instantie te werken, echter na een paar droog beuren zijn we weer terug bij af.

Vandaag de temperatuur sensoren vervangen omdat deze er verbrand uitzagen net als de stekkertjes welke ik ook meteen vernieuwd heb. (gebeurt wel vaker bij dit type kreeg ik bij de handy man te horen)

Vervangen


Hierna heeft de droger onder mijn toeziend oog keurig zijn droogbeurt afgemaakt. echter bij de volgende droog zijn we wederom terug bij af.

Wie kan mij helpen??

MVG Ronald Voogt
 

HarryO

  • #2
Controleer eerst de elektronica module op losse contacten, vooral bij de relais.
 

Rimshot

  • #3
Heren/HarryO,

De contacten op de module heb ik gecontroleerd, hierna machine weer gedeeltelijk in elkaar geschoefd en weer een proef draai gedaan.
Wat schepte mijn verbazing, het knipperen van de lampjes gepaard met een relais geluid kwam nu veel sneller achter elkaar. lijkt dus inderdaad een relais/contact probleem. ik heb nu heel de printplaat er uit liggen en heb ook de solderingen aan de achter kant gecheckt en dit ziet er op zich prima uit.

Wat kan ik nu verder nog en wat zou een nieuwe printplaat kosten?
of is het vervangen van de relais (als dit het probleem is) ook te doen?

zie foto voor relais op printplaat:


Ik hoor echt heel graag van jullie!!

Groet Ronald
 

HarryO

  • #4
Heeft de machine een echte aan/uit schakelaar of een electronische versie?
Volg het netsnoer en kijk wat je tegen komt.

Lijkt op volledig onderbreken van de 230V voorziening.
 

Rimshot

  • #5
De aan uitschakelaar zit op de draaiknop, volgens mij is deze dus elektronisch. ik heb onbelast gedraaid met de motor, dan vertoont hij het zelfde euvel. heb ook gedraaid met de kapjes van de 2 relais er af (zie foto) hier lijkt echt het probleem te zitten. hij draai dus wel gewoon, maar het lijkt of er een relais af en toe blijft hangen als hij van draairichting moet veranderen.

Bedankt voor je snelle reactie, ik hoop dat je me verder kan helpen!

Groet Ronald
 

Rimshot

  • #6
HarryO,

Nog even gekeken, de stroom kabel loopt vanaf waar hij binnen komt direct naar de draaiknop van de droger.
Heb nog even geluisterd naar de machine, met de info dat wellicht het gehele stroom circuit onderbroken wordt. Idd, daar lijkt het op, ook het afvoerpompje stopt met pompen.

Alle stekkertjes die van het snoer tot aan de draaiknop lopen zitten goed vast, dit heb ik gecheckt.

zie foto:


Is de knop te omzeilen om te testen of dit het euvel is?

 

HarryO

  • #7
Meet op de elektronica print op punt L1 & N of hier wel 230V op blijft staan als de machine stottert.

De 230 V komt binnen op de hoofd schakelaar op pen 2 en 4
De uitgaande kant van de schakelaar is 1 en 3
1 en 3 gaan door naar de print L1 en N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu