Wie wil mij helpen met Koelkaststanden?

Marloesloes

  • #1
Ik heb een vraag over de temperatuur in de koelkast en ik kom er niet uit met handleiding en op internet. Ik hoop dat ik daarom deze vraag hier mag stellen.

Ik heb vorige maand een Bosch koel/diepvries gekocht, de kge36 aw40.
Toen ze hem geleverd hebben stond het koelkastgedeelte op 4, maar ik vind de dranken zoals melk etc niet voldoende koud. Dus ik de stand naar 6 en nu al op 8, laatste stand en nog alles lauw.
Mijn vraag is zit ik wel goed met de standen? Zijn de standen graden? Als ik bv de koelkast op zeer koud wil zetten moet hij dan naar 2 of naar 6?

Ik vind dat verwarrend, ik had eerder een koelkast met een standknop maar deze Bosch staat in handleiding in te stellen van +1 tot +8. Zijn dat dan graden.

wat is dan het koudste stand? Wie kan mij dat alsjeblieft zeggen?

alvast heel erg bedankt, zal wel een echte vrouwenvraag zijn :) maar ik kom er niet achter.
 

StefanD

  • #2
Als je de precieze temperatuur wilt weten kun je er het beste een thermometer in leggen.
0 is uit, de hoogste waarde is de koudste stand.
 

Marloesloes

  • #3
Hoi StefanD,

omdat ik altijd ook dat dacht heb ik aangenomen dat dat zo is. Ik heb nu sinds 2 uurtjes de koelkastgedeelte op 2 staan en volgens mij worden de dranken kouder.

ik ga straks een thermomet bij blokker halen, dan weet ik het zeker.

zou het dan toch zo zijn dat bij deze nieuwste model koelkast van Bosch de standen +1 tot +8 graden zijn?
 

StefanD

  • #4
Je hebt gelijk. Net even de gebruiksaanwijzing bekeken en daar staat het keurig in.
 

Marloesloes

  • #5
Ja stefan?

ik heb die hele gebruikshandleiding doorgenomen en kan alleen vinden dat het + 1 tot +8 kan en advies 4 is.

Dus ik heb hem nu op 2 staan en dat is kouder dan 4?

heb jij de handleiding digitaal?
 

StefanD

  • #6
Pagina 69:

Koelruimte
De temperatuur is instelbaar van +2 °C tot +8 °C.
Temperatuur-insteltoets 7 net zo vaak indrukken tot de gewenste temperatuur in de koelruimte is ingesteld.

Te vinden op: https://www.bosch-home.nl/service/ondersteuning Klik op documenten, dan op "Download uw gebruiksaanwijzing". Je moet dan het 4e document uit de lijst hebben.
 

Marloesloes

  • #7
Pffff stefan wat een mop, heb ik het steeds fout gehad. In mijn omgeving zeiden ze ook steeds dat hoger warmer werd omdat dat een stand is. Kennelijk heeft deze nieuwe Bosch modellen dat ik graden,

heel erg bedankt voor je moeite. Ik laat hem nu dan mooi op 2 staan :) de melk word idd lekker koud. hehe, eindelijk. en ik maar mopperen van verdorie heb zo een duur kreng en nu koelt hij zo slecht :)

nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu