Verwijderen spuitlaag...

Niek75

  • #1
Ik heb een synthesizer gekocht van iemand, maar deze heeft 'm zwart gespoten... Zo zie ik de functies dus niet meer op het kunststof.

Bestaat er een mogelijkheid om de spuitlaag te verwijderen, zonder het kunststof wat eronder zit te beschadigen???

Bedankt!
 

Pepjo

  • #2
Je zou thinner kunnen proberen.
Ik weet alleen niet of dat misschien ook de verf van de functiesymbolen aantast. :D

Voorzichtig op een klein stukje proberen dus.

En buiten de deur, want het is een vervelend en brandbaar goedje.
 

Niek75

  • #3
Moet ik het verdunnen ????
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #4
Met thinner tast je ook heel snel het kunststof aan.
Dus wees uiterst voorzichtig.
Thinner is volgens mij niet te verdunnen.
 

H@ns

  • #5
:-| Thinner = Verdunner (Engels)

Probeer eens met sterke tape op de plek van het symbooltje, goed kans dat je de verflaag er af trekt
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ja, en is dus gemaakt om iets andes te verdunnen.
Daarmee is het niet gezegt dat je verdunner kan verdunnen.
Waarmee verdun je verdunner dan? Verdunner misschien?
 

H@ns

  • #7
Euh... dit ontgaat mij een beetje..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Verdunner is dun omdat het andere vloeistoffen moet verdunnen, ga je verdunner verdunnen dan loop je het risico dat het te verdunnen materiaal te dun wordt en dus de verdunner te veel verdund wat weer invloed heeft op de verdunde vloeistof die in te sterk verdunde toestand niet meer dezelfde sterkte heeft.
Vaste stoffen zijn niet te verdunnen met verdunner, ook niet met verdunde verdunner omdat vaste stoffen die verdund kunnen worden geen vaste stoffen zijn.

Ik hoop dat e.e.a. hiermee duidelijk is :wink:
 

Fiesiekus

  • #10
Laat ik nou denken dat thinner een oplosmiddel is :?. Kan je een oplosmiddel oplossen in een ander oplosmiddel?
 

Pepjo

  • #11
Wie heeft de oplossing ?
 

Fiesiekus

  • #12
Nou, om op de vraag van de TS terug te komen: als het met een oplosmiddel (thinner schijnt dat te zijn) niet lukt, zou u, als er nog relief over is, kunnen proberen met een doekje met dikke witte waterverf dat in het relief te wrijven. Na drogen het teveel eraf halen met droge doekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu