Verwarming

Drieshannes

  • #1
Dag allemaal,

Ik heb pas een appartement gekocht. Nu het enigste nadeel eraan is dat de verwarming een elektrische accumulatiekachel is. Deze laad s'nachts op en geeft dan overdag zijn warmte af. Dit kan je dus bijna niet regelen. Nu zou ik graag een andere soort verwarming plaatsen. Wat is de beste/gemakkelijkste oplossing? Liefst ook een verwarming met niet te veel verbruik. De verwarming zou zijn om de living 24 vierkante meter en een kleine keuken te verwarmen. De andere kamers staan kleine elektrische vuurtjes. Het appartement is op het gelijkvloers.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat er kan hangt sterk af van wat voor aansluitingen er zijn.
Gas? Wat voor hoofdzekeringen / vermogen aan electra?
Mogelijkheid een schoorsteen te maken?
Het taalgebruik doet Zuidelijk aan. Is dit in Nederland, België of nog ergens anders?
 

Drieshannes

  • #3
Er is geen aanwezig in heel het complex. Van elektriciteit ken ik eerlijk gezegd niets. En een schoorsteen zal afhangen of ik toestemming krijg van de andere bewoners. Het appartement is in België.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #4
Electra is het gemakkelijkste.
Ik heb echter geen idee wat dat kost en of er in België nog een (groot) verschil tussen nacht- en dagstroom is.
Ook is nu niet na te gaan of de elektriciteits-aansluiting zwaar genoeg is om gewone elektrische kachels te gebruiken, die u aanzet als u ze nodig hebt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu