Nieuw onderwerp Reageren
Pascal V
Gast

Pascal V op 27 Januari 2005, 22:41   Verfdruppels van gevel verwijderen
Hoe kan ik van mijn gewone stenen voorgevel verfdruppels verwijderen. Door de jaren heen zijn er tijdens het schilderen van de kozijnen verfdruppels op de gevel terecht gekomen.

Met tinner lukt het niet echt. Zelf had ik al eens aan een lichte zoutzuur oplossing gedacht maar ik ben bang dat ik dan kleurverschil in de gevel krijg. De gevel als al wat jaartjes oud.

Klusservice Klusidee
Klusservice Klusidee

Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen

Rob V
Gast

Rob V op 27 Januari 2005, 22:42   verfdruppels
Ik heb het zelfde probleem en ook op de lood lap die naast de dakkapellen liggen. Erg moeilijk hoor op steen omdat het zo poreus is!

Ik ga beiden maar eens te lijf met verfafbijt.

gr Rob
Dave Scratcher
Gast

Dave Scratcher op 27 Januari 2005, 22:45   verfdruppels
Gewoon met een metalen krabbertje .
Joke Vlek
Gast

Joke Vlek op 27 Januari 2005, 22:45   verfdruppels
Met een krabbertje of staalborstel proberen. Verfafbijtspullen en chemische producten zijn giftig, slecht voor het milieu en kunnen lelijke vlekken nalaten op poreuze stenen zoals baksteen.

En die krijg je niet meer weg.
Marcel Schuur
Gast

Marcel Schuur op 27 Januari 2005, 22:45   verfdruppels
Een mogelijkheid is om de steen waar de druppel op zit helemaal te schuren. Hij wordt wel wat lichter, maar de druppel is er af.

Om de steen weer wat smeriger te maken is om een handje tuinzand te nemen en dat op de steen te smeren.
Naar boven
Nieuw onderwerp Reageren
Pagina 1 van 1

Klusadvies: Verfdruppels van gevel verwijderen

Klusadvies: Verfdruppels van gevel verwijderen
Gerelateerde onderwerpen Reacties Laatste Bericht
Geen nieuwe berichten Kunststof gevel reinigen 3 12 Oktober 2014, 11:00
Geen nieuwe berichten Witte aanslag gevel 3 09 November 2018, 14:27
Geen nieuwe berichten Gevel stenen zelf reinigen 5 14 September 2017, 19:30
Geen nieuwe berichten Atmosferische vervuiling van lichte gevel schoonmaken 1 19 Februari 2016, 00:18
Geen nieuwe berichten Gevel schilderklaar maken: hogedrukreinigen met welke druk? 3 15 Mei 2019, 18:05
Geen nieuwe berichten Advies omtrent het reinigen van rode bakstenen gevel. 2 29 Maart 2014, 09:28
Kit verwijderen 4 11 September 2007, 11:04
Geen nieuwe berichten Kit verwijderen van stucplafond 2 11 April 2015, 17:35