Verf van ruit verwijderen

Joost.niederer

  • #1
Er zitten nogal wat verfstrepen en dikke klodders van een 2 componenten-lak (traplak) op mijn binnenruiten. Ik durf die niet goed met een glaskrabber te verijwderen vanwege krassen, kan dit ook met iets zoals terpentine??
 

Pepjo

  • #2
Je kunt thinner gebruiken. Wel voorzichtig mee omgaan, is nogal een smerig goedje. Na gebruik de lappen naar buiten brengen.

Verfafbijt is ook een mogelijkheid, ook geen al te frisse substantie overigens. :wink:
 

Joost.niederer

  • #3
Gaat het glas daar niet kapot van of dof ofzo??
 

Pepjo

  • #4
Als je geen acrylaat-ruiten hebt niet.

Natuurlijk wel even goed schoonmaken na verrichte arbeid.
 

Joost.niederer

  • #5
Nee gewoon glas. Ik kan wel weer de aannemer bellen, maar alle dingen die hij herstel beschadigt weer iets anders. Ze maken er een puinhoop van. Ik koop wel thinner en ga zelf wel poetsen!

Bedankt.
 

Fwalraven

  • #6
Denk je wel aan het kozijn?

Bij aanraking met thinner moet je al snel zijn, anders is daar de verf ook verwijderd.

Frans
 

renehi

  • #7
Als het verf nog vers is kun je ook nog wasbenzine gebruiken. Bij alle deze producten wel goed ventileren. Met verfafbijt heb je sowieso resultaat. Scherm i.d.d. de hieronder gelegen kozijnen goed af, anders bladdert het verf meteen af of je hebt een doffe vlek. M.b.v. een stanley mesje (uit de houder) kun je ook een ruit goed schoonmaken. Zorg wel dat de ramen goed schoon zijn voor gebruik en ook het mesje
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #8
Pepjo schreef:
Je kunt thinner gebruiken. Wel voorzichtig mee omgaan, is nogal een smerig goedje. Na gebruik de lappen naar buiten brengen.

Verfafbijt is ook een mogelijkheid, ook geen al te frisse substantie overigens. :wink:
Ben geen verfexpert, maar thinner werkt toch niet met 2 componenten? Alleen 1 component alkyd verf kan je toch met thinner weghalen?

In ieder geval gebruik ik altijd een klein plamuurmes om de verf weg te krabben, nadat deze opgedroogd is.
 

Joost.niederer

  • #9
Krast dat niet dan, een plamuurmes? Het zijn maar glazen ruiten... de 2 componenten verf is inderdaad keihard.
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #10
Je moet een wat betere kwaliteit plamuurmes nemen (met zo'n kunststof handvat en zo'n glimmend blad) en er goed op letten dat er geen bramen aan zitten en dat de uiteinden niet (lichtjes) omgevouwen zijn. Dus blad zo recht mogelijk. Dan gaat dat prima, ik doe dat al jaren zo.

Voordeel is dat je wat kracht kan zetten en dat heb je wel nodig bij 2komponenten lak, dat kan verschrikkelijk hard zijn.
 

renehi

  • #11
Zorg ook dat de ruiten goed schoon zijn, geen zand oid. erop. Dat is funest. Je hebt ook glaskrabbers in de handel, gebruik je ook voor keramisch/inductiekookplaten om schoon te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu