Verf over (kunststof) behang

Butchi

  • #1
Hallo,

Op een muur heb ik struktuur behang (kunststof relief op papier). Omdat het papier een beetje donkerder is geworden overweeg ik om het behang te verven met latex of iets dergelijks (is sneller dan opnieuw behangen).

Heeft iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten?
Kan het met latex of kan ik beter een andere verfsoort gebruiken?
Geeft dit extra problemen als ik later het behang wil verwijderen?

Ik hoop dat iemand me wilt adviseren.

m.v.g.

Butch
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als het inderdaad een kunststof oppervlak is, bijv "vinyl" behang, dan kan het beslist niet! Latex pakt absoluut niet op kunststoffen, moet je eigenlijk niet aan beginnen.

Als het inderdaad de soort behang is die ik denk, dan kun je de bovenlaag er zeer snel vanaf trekken, want dan is het spijtbaar.
Op de onderlaag zou je eventueel direct kunnen latexen, alhoewel ik denk dat je een primer nodig hebt, om zeker te zijn dat de laag niet los laat. Er zit nou eenmaal een laag behangplaksel onder en die gaat precies los als jij het niet wilt...

Ik ben zelf nogal een liefhebber van behang. Om de simpele reden: bevalt het niet, dan haal je het (simpel met splitsbaar) weg en zet er een nieuw behangetje tegen aan.

Heb je het eenmaal gelatexd, dan wordt het (voor zover mij bekend) veel moeilijker daar ooit nog een goed plakkende behanglaag tegenaan te doen, als de latex gaat vervelen of niet bevalt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu