Vaillant solide 24-28 C Foutcode 06

Leen.mas

  • #1
Omdat wij storing hadden met onze ketel, foutcode 06 (05), hebben wij de mcba vervangen. Echter is het probleem niet verholpen. Hij blijft de foutcode 06 (05) geven. De warmwatervoorziening doet het, hij gaat alleen niet naar de verwarming. Blijft vaak in stand 6
(temperatuur bereikt staan)of 8 staan (branderinschakelvertragingstijd actief) met rond de 80/90 ernaast!

Ook hebben we de thermostaat (3 en 4) met elkaar doorverbonden. Hierbij doet de verwarming het de ene keer kan wel en de andere keer niet.
Af en toe slaat de CV (voor een paar seconden) aan en dan schiet de temp. door naar 90 en slaat ie vervolgens weer af!

Kan iemand ons vertellen waar het in zit?
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #2
Lucht in de pomp/cv ketel
Pomp draait niet/niet goed genoeg
Driewegklep blijft in ww stand staan/motor driewegklep defect

Hoe kom je erbij om de MCBA te vervangen?
Wat voor cv-circuit heb je, vloerverwarming, radiatoren?
 

Xr8

  • #3
Als de klep niet omgaat en de ketel gaat stoken voor cv dan zal eea zo op temperatuur zijn. Het anti pendel programma is dan actief zoals u aangeeft.

Druk eens op reset en kijk of het klepmotortje omloopt. Dit is een grijs kastje met daarop de code VC8010.

Storing met de klep geeft geen storingscode.

Succes.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #4
IN DE HANDLEIDING STAAT BIJ f06
zekering 24 vac defect
inwendig slecht contact van de NTC voelers
net onderbreking bij een storing
 

Screech

Specialist Verwarming
  • #5
Blijft vaak in stand 6
(temperatuur bereikt staan)of 8 staan (branderinschakelvertragingstijd actief) met rond de 80/90 ernaast!
Hebben we het heir over een Storing 6 (F6) of hebben we het over status 6.

Een storing knippert met een F ervoor
 

Leen.mas

  • #6
In dit geval is het de status 6. We zijn er nu achter dat de motor van de driewegklep het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Is het na te meten of deze defect is?
 

Screech

Specialist Verwarming
  • #7
Als je de motor uit elkaar sloopt, dan krijg je hem nooit meer in elkaar.

Nameten kan alleen met spanningen hé, je kan er een aantal uren voor gaan zitten tot hij weer hapert, maar............. je zal uitkomen op vervanging, in de motor zitten wazige contactjes die los gaan zitten
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #8
Gewoon nieuwe motor kopen.
25-5025 is het bestel nummer. (als je zo'n grijze hebt)
Controleer gelijk het binnenwerk van de driewegklep even.
trek de stekker uit.
neem de motor er af.
Druk met de zijkant van de motor de ijzeren uitstekende pen met veer in.
Moet met een paar kilo te doen zijn.
Laat hem daarna weer rustig terug komen.
Als hij net zo snel terug komt als dat jij hem los laat dan is de klep ok.
Zie je dat de veer moeite heeft om terug te komen, vervang dan ook maar dat binnenwerk (28-0333)
Waarom uit trekken?
als de pomp loopt en je drukt de veer in, en hij komt dan erg snel terug dan klapt je overstort open, zo voorkom je dat.
 

Leen.mas

  • #9
We hebben de motor vervangen en hij doet het weer.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. :P
 

Xr8

  • #10
Binnenwerk ook gecontroleerd? Zoniet dan zou ik dat wel even doen. Je loopt anders de kans dat het nieuwe motortje het ook niet lang zal uithouden.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu