Vaillant MAG 350/9 doet vreemd.....

Theo van kampen

  • #1
Hallo, een Vaillant badgeiser die reeds een jaar of 3 probleemloos heeft gefunctioneerd doet de laatste tijd een beetje vreemd.
Als je de warmwaterkraan helemaal opendraait dan stroomt het water lekker vlot uit de kraan maar na een seconde op 5 dan hoor je een klik -beetje alsof je met een kunststof hamer op de waterleiding tikt- en dan komt er nog maar de helft van het water uit. Dat water is dan een stuk heter maar dat ligt in de lijn der verwachting.

Nu de vragen:

Waar is dit voor een "klik"?
Waar wordt dit door veroorzaakt?
Hoe kan ik het repareren?
 

Theo van kampen

  • #2
Omdat niemand de oplossing heeft aangedragen zelf maar 's aan de slag gegaan.
De geiser even helemaal uitelkaar gehaald en wat bleek: er zat water boven het membraan. Het was me opgevallen dat de zes schroeven die het membraan op het waterhuis klemmen wel heel los zaten.....
Het water verwijderd, de boel schoongemaakt en weer alles netjes inelkaar gezet.
Geiser weer aangestoken en testing one two three: Het euvel lijkt wel te zijn verholpen.

Hoe zit dat: er mag toch helemaal geen water boven het membraan zitten?

Mocht in de nabije toekomst het probleem zich weer gaan voordoen dan zal ik dat terstond melden.
 

Ceevee

  • #3
De klik komt waarschijnlijk van je waterhoeveelheidsregelaar. Deze vind je aan de onderkant van het watergedeelte. Hij ziet eruit als een zeskantmoer, deze draai je uit het watergedeelte, er komt dan een kunststof stift op een veertje te voorschijn, deze stift moet soepel op en neer te bewegen zijn tegen de veerdruk in, zoniet; schoonmaken of vervangen. Boven het membraan komt inderdaad water dit is normaal en heeft met de werking van je geiser te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu