Vaatwasser Siemens SE63E330, nieuw, water blijft staan

Fennek

  • #1
Betreft: Vaatwasser Siemens SE63E330

Goedenavond,

Sinds twee dagen heb ik een nieuwe vaatwasser. Ik heb deze volgens de voorschriften aangesloten op een afvoer onder de gootsteen (zo'n setje van de praxis).

Nu blijft er in de machine water staan. Alle storingsoplossingen uit de gebruiksaanwijzing bieden geen soelaas.

Ik heb echter drie mogelijke verklaringen (mede na uren speuren op dit forum):
  1. Ik heb de vaatwasser op zijn zijkant vervoerd, hierdoor is hij van slag. Overigens heeft de dealer mij meegeholpen de vaatwasser inladen. Ik las pas achteraf in de gebruiksaanwijzing dat de machine rechtop vervoerd moest worden.
  2. De afvoeraansluiting zit ruim boven de sifon. Deze zit te hoog en dat kan de pomp niet aan.
  3. Ik moet een sifon met ontluchting plaatsen.
Kan iemand mij vertellen of een van mijn bovenstaande verklaringen hout snijdt en wat eventueel de oplossing is voor mijn probleem?

mvg,

Martijn
 

Co de Witgoedman

  • #2
Vaak zit er in de tuit waar de afvoerslang op wordt aangesloten een blauwe afdichtstop... Deze dient te worden verwijderd, anders kan het water niet de afvoer in.
 

Fennek

  • #3
Volgens mij zat er niets in, maar ik zal voor de zekerheid de zaak nog eens loshalen. Alvast bedankt voor de reactie!

Martijn
 

Fennek

  • #4
Zat geen blauwe stop in. En nu??

Mijn eerste vragen blijven dus staan.

mvg,

Martijn
 

Co de Witgoedman

  • #5
Misschien zit de afvoerslang in een knik of klem??
 

Henny

  • #6
Afvoerslang even in een emmer hangen en programma starten.
(machine gaat altijd eerst afpompen)
Indien er nog geen water uit de slag komt: is er een zacht brommend geluid hoorbaar?
Zo ja dan zit de afvoerpomp geblokkeerd.
 

Fennek

  • #7
Mensen, bedankt voor de moeite. Ik heb een beluchter geplaatst. Hij loopt nu als een zonnetje.


Tot ziens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu