Vaatwasser Bosch SGV4623EU blijft pompen

Breug

  • #1
Mijn vaatwasser Bosch SGV4623EU heeft wat problemen, en hij is helaas net niet meer in de garantie...

Wat zijn de problemen:
Als je de deur geopend hebt (het is een inbouw) en je wilt het programma alvast instellen. Dan begint hij direct als je de activatie schakelaar omzet te werken... dit hoort gewoonlijk pas te gebeuren als de klep dicht is.

Als hij dan begint... dan blijft de pomp maar rond draaien, terwijl het water gewoon weggezogen wordt. Heb ook al wat water erin gekapt terwijl hij zo bezig was... Maar dat is zo weer weg.
Hoe dan ook, hij blijft dus pompen en gaat niet met de rest van zijn programma beginnen (maakt niet uit wat voor programma, ik heb ook al gereset).

Beide problemen zijn tegelijk gekomen.

Wie o wie weet raad hiermee....

Vriendelijke groeten,

Jan-Douwe
 

Janavg

  • #2
Waarschijnlijk staat er water in de bodembak of de vlotter links in het labyrint blijft hangen.


succes jan
 

Breug

  • #3
Ik had de bodembak ook open gehad. Daar bleef een heel dun laagje water in achter. Verder is de vlotter volgens mij los genoeg.

PS. aan de rotor/watersnijder hoe je het ook wilt noemen, was weinig bijzonders te zien...
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Indien de machine nét uit de garantie is (normaal 2 jaar) dan is het wellicht de moeite waard contact op te nemen met Bosch in verband met een eventuele "coulance" regeling.

Dat betekent dat de reparatieprijs een bepaald maximum heeft, inclusief voorrijkosten, materiaal en arbeidsloon.
Het maximumbedrag is afhankelijk van de leeftijd.

Dit geldt alleen indien reparatie door of namens importeur, en natuurlijk niet als er zelf aan geslueteld is...
 

Sjirk

  • #5
Wat veel voorkomt bij Bosch vaatwassers bij het stoppen tijdens het programma, is het volgende:

De dikke slang (ongeveer 2 cm doorsnee) die vanaf de voorkant van het labyrint naar de opvangbak voor-onderin de vaatwasser loopt is vervuild. Een klein beetje vuil is al voldoende om problemen te geven.

Deze onder de kraan goed doorspoelen en de meeste problemen zijn opgelost.
 

Henny

  • #6
Indien het rode staafje aan de rechterzijkant omhoog is gekomen, dan is de aquabeveiliging in werking getreden.
Het gebeurt wel dat het schakelaartje, welke door dit staafje bedient wordt, niet goed functioneert.
Demonteer hiervoor dit schakelaartje en spuit, bij het zwarte schakelnokje, kontaktspray naar binnen.
Beweeg het schakelnokje enige malen en monteer deze weer in de houder.
 

Wilt

  • #7
Dag Breug,

Ik kreeg afgelopen woensdag ook een probleem met mijn vaatwasser (Siemens) en deze bleek identiek te zijn aan die van jou.

Na het lezen van een paar berichten in dit forum heb ik de sodabehandeling toegepast. Na een paar uren heb ik de vaatwasser aangezet en werd alles direct weggepompt. Het probleem was toen nog steeds niet verholpen.

Uit (wan)hoop sloeg ik een paar keer met de vlakke hand tegen de linkerkant (ik weet ongeveer nu vanwege dit forum waar alles, bv vlotter, zit) van de vaatwasser en de pomp stopte direkt! Bij mij werkt de vaatwasser weer normaal.

Misschien heb jij ook een gelukkige hand?

Ik zal voortaan ook maandelijks de sodabehandeling gaan gebruiken. Je weet maar nooit wat je daar mee kunt voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu