Ziggo "Alles-in-een"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ervaringsdeskundigen,

Een familielid van mij, heeft onlangs een nieuwe woning betrokken. Zij hebben gekozen voor Ziggo "Alles-in-een" basis.
Nu doet zich het volgende probleem voor: Bij telefoneren, is het inkomende gesprek NIET hoorbaar..? maar het uitgaande gesprek is luid en duidelijk. Wordt de modem gereset (plm. 20sec. stroom er af), dan functioneert de telefoon, zo als het hoort. Na een aantal dagen is het weer malheur! De telefoon is draadloos.

Zijn hier op het forum evaringsdeskundigen, die voor dit probleem een oplossing hebben...

Bvd. John.
 
Ziggo bellen voor een monteur.

denk niet dat het de modem is.
waarschijnlijk een te sterk signaal op de kabel om verliezen te corrigeren.
gebeurd wel vaker.
maar is zo opgelost.
 
Als je een vaste telefoon aansluit heb je dan het zelfde verschijnsel? Als bij het bezoek van een monteur blijkt dat het aan je eigen installatie ligt krijg je ook nog een rekening.
Komt het verschijnsel terug bij een vast toestel ligt het probleem bijna zeker bij Ziggo.
 
Ook Ziggo zal toch wel een internet forum hebben waar klanten technische zaken, klachten zowel positief of negatief terecht kunnen.
 
Ik zit bij chelloo.
Ik moet zeggen dat dit soort bedrijven aardig van hun klanten hebben geleerd.
Heel opvoedend is, als je naar hun belt, natuurlijk kunnen we een monteur sturen, komt deze voor niets, betalen. :lol:
Zo leren ze ons, toch maar eerst maar even op het internet zoeken.
 
Ervaringsdeskundige bij een andere provider (upc). Geen oplossing, maar ben door dit topic wel op weg geholpen. Dus eerst maar eens testen door een draadvolle telefoon aan te sluiten, modem te resetten en daarna pas te bellen :)
 
Beste Ervaringsdeskundigen,

Bedankt voor al jullie informatie!

Hier kan ik zeker wat mee...
Zal het eerst nog eens met een vaste telefoon proberen. kijken of het probleem dan verholpen is...

Groet, John.
 
Hoi John.
Ik Werk bij Ziggo als storingsmonteur en ik kan je zeggen dat het niet ligt aan een te sterk signaal.
Te zwak lijkt me ook onlogisch want dan zou je er meer last van moeten hebben.

Wat ik in de praktijk wel vaak meemaak is dat de modem slecht is aangesloten (kom ik zo op terug) waardoor de modem de datastromen veel meer moet bufferen en moet corrigeren voordat het wordt doorgegeven als spraak. (minimale delay).
Punt is dan wel dat je internet ook met horten en stoten gaat.

JE spraak wordt omgezet van spraak naar data voor het via internet wordt verstuurd. Dus zou je dezelfde problemen óók met internet moeten hebben.

Als je een Wifimodemrouter hebt, moet je ook rekening houden met het feit dat de modem "drukker" is dan normaal. Ik maak nogal eens mee dat dat ten koste gaat van de "spraak data bandbreedte".
Vooral bij powerline adapters om de PC's via het stopcontact met de router verbinding te laten maken.
Die problemen merk je meestal pas na langere tijd gebruiken, dus ik denk niet dat dat hier het geval is.

Wat slecht aansluiten betreft:
Als de hoofdaansluiting niet goed is afgemonteerd, dwz te ruim gestript of met scheuren in het aardscherm, heb je heel snel problemen met een stabiele werking van je modem. Maar ook hier weer: Dan heb je de problemen ook bij (intensief) gebruik van internet.
 
Hallo Fantomaz,

Ik heb nu het hoogste adres te pakken, wat betreft, het "Ziggo Alles-in-een" probleem! Jij zult dan ook als geen ander weten hoe het zit. En zoals je al schreef, dat je het probleem vaker tegen komt.

Op vrijdag 13 januari j.l., is de "Ziggo Alles-in-een" installatie gemonteerd door een ziggo-monteur (waarschijnlijk door een onderaannemer..?).
Begin februari begonnen de problemen zich voor te doen, met de (draadloze)telefoon. We dachten eerst dat het aan de telefoon lag. Deze hebben we dan ook omgeruild bij de winkel, voor een ander exemplaar, maar het mocht niet baten.

Verder kan ik je nog melden dat het internet op de Laptop ook regelmatig weg valt..!

De eerder genoemde suggesties van forumleden, b.v. met een vaste
telefoon proberen, heeft denk ik ook weinig zin, als ik jouw verhaal zo lees.

Heb je voor mij nog informatie, of een plan van aanpak voor dit probleem..? (b.v. Ziggo bellen, en te voorkomen dat je tig x doorverbonden wordt en een lamme pols krijgt, van het lange wachten..?)

Kijk dan ook uit naar een reactie...

Groet John.
 
Hoi John,

Het is soms pijnlijk te constateren dat veel klachten verkeerd worden opgepakt. Toch kun je het de callcentermedewerkers niet volledig kwalijk nemen omdat ze niet de praktijk kennen zoals wij dat met onze ogen waarnemen.
Het doorschakelen... Ja... Dat is wel vervelend maar er zit een structuur in die toch echt wel efficiënt werkt. Je kunt je voorstellen hoe snel iemand weer vertrekt als hij alle kunde heeft opgedaan.

Maar dat is een gebed zonder ende. :?
Schrale troost misschien dat het bij veel bedrijven zo is.
Ieder zijn eigen kennisnivo en -afdeling. Je moet mij ook geen administratieve vragen stellen. :wink:

Als je wilt, mag je me wel via een PB je (globale) adresgegevens geven, zodat ik misschien iets voor je kan betekenen.

Zoals het het me omschrijft, vooral dat je ook haperingen met internet hebt, geeft mij al snel het gevoel dat het in de TRAS zit. (dat is dat éénogige stopcontact)
 
John. schreef:
Op vrijdag 13 januari j.l., is de "Ziggo Alles-in-een" installatie gemonteerd door een ziggo-monteur (waarschijnlijk door een onderaannemer..?).
Ja, he he. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan