Welke kabel van IS/RA naar woningaansluiting

Wiltwittig

  • #1
Wij zijn sinds kort bewoners van een appartement op de 3de verdieping in Amsterdam. Voor internet zijn we op zoek gegaan naar het IS/RA punt van de woning, zonder succes.

Wel komt er vanuit de woning op de begane grond een buis met kabels die naar de bovengelegen woningen gaan. Voor onze woning lijkt dit een PTT norm 88 kabel te zijn (rood-wit-blauw-oranje-aarde) te zijn. Zou het kunnen dat er een gemeenschappelijk IS/RA punt op de begane grond van ons portiek is en dat er naar de bovengelegen appartementen kabels lopen.

Is onze kabel (PTT norm 88) geschikt voor het gebruik met internet of kunnen we deze kabel beter vervangen door een CAT-kabel en zo ja, welke dan...?
Als het niet nodig is de kabel te vervangen door CAT hoe sluit ik deze kabel dan in onze woning aan op een wandcontactdoos voor de modem?

Ik heb heel internet al afgestruind en veel informatie gevonden maar op deze vragen eigenlijk nog geen goed antwoord gevonden. Ook de KPN gebeld, maar zij zijn alleen geïnteresseerd in het verkopen van een KPN-abonnement en kunnen me niet vertellen waar de IS/RA van onze woning zich bevindt.

Is er iemand die mij verder kan helpen alle aansluitingen weer in orde te krijgen...................

103983B4-C21E-4D74-8163-D98066F549D7.jpeg
 

Ronny

Specialist Verwarming
  • #2
Het is zo niet te zien of dit een kabel is vanuit een ISRA punt of dat het vanuit een andere ruimte komt.
Ik zou gewoon online zoeken of er op je adres een internet aansluiting mogelijk is, b.v. glasvezel of
DSL/ADSL, en als dat zo is dan neem je het beste abonnement en dan wordt het vanzelf een keer
aangesloten. Hoe ze dat doen dat zie je dan wel weer.
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #3
Neem aan abonnement en bestel er meteen een monteur bij om de boel aan te sluiten.
Kans dat de eerste monteur die langskomt het niet lukt, maar dan komt de volgende hopelijk een stuk sneller.
KPN hoort wel te weten waar het ISRA punt zit, het is hun eigendom, maar het kan verplaatst zijn zonder dat ze het weten. De afdeling die het weet is echter niet de afdeling die jij aan de telefoon krijgt. Vroeger kon je een KPN winkel binnen lopen met dit soort vragen, dat kan volgens mij niet meer, maar je kan het altijd proberen, praat toch wat makkelijk dan via een telefoon.

Heb je wel een eigen coax kabel? Dan is het via Ziggo mogelijk makkelijk.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu