Beste forumleden ,
Ik heb van de energieleverancier via de telefoon tehoren gekregen dat mijn elektriciteitsmeter niet geactieveerd is of defect is. Het bedrijf die de meter beheerd heeft me verteld dat de meter defect is via de telefoon , helaas duurt het vier weken voordat er een monteur naar mijn meter komt kijken om te zien waarom het verbruik onmogelijk laag is , volgens de energieleverings bedrijf heb ik zo goed als niks verbruikt en dat is niet mogelijk terwijl de opzichter mij verteld had dat de elektriciteitsmeter het uitstekend deed en gloednieuw is toen ik hem hieromvroeg voorafgaand de verhuur. De medewerker van het energie bedrijf vroeg aan mij wat voor electra apparatuur ik in huis heb , ik antwoorde een laptop en een televisie maar de televisie word heel weinig gebruikt en ik haal ook altijd alle stekkers eruit op de koelkast na maar het energie bedrijf vertelde me dat als ik een koelkast heb dat het energie verbruik op mijn meter onmogelijk is. ( Ik heb hierbij niet verteld dat het om een tafel model koelkast ging zonder vriezer met het energie label A+ ) Ook heb ik geen wasmachine , alles word in huis met de hand gewassen. Ik heb de meter de afgelopen dagen in de gaten gehouden en zag inderdaad dat het verbruik niet sterk toenam, toen heb ik besloten om te kijken of wanneer ik meer apparatuur gebruik ( zoals tv langer aan laten staan i.p.v één uur en stofzuigen achter de deuren wat ik al een paar maanden niet meer gedaan heb. ) en tot mijn verbazing was er duidelijk een groter verschil te zien op mijn elektriciteitsmeter dus nu begin ik te twijfel of de meter nou wel of niet werkt zoals het hoort.
Als de monteur 14 mei langskomt kijkt de monteur dan alleen naar het verbruik of kan hij er ook echt achterkomen dat het apperaat niet in orde is? want nu ineens ben ik zelf tot de conclusie dat de elektriciteitsmeter goed werkt dus ik hoop dat de monteur niet alleen maar naar mijn verbruik kijkt maar ook duidelijk aan het apperaat zelf kan zien dat er technies iets niet in orde is. Ik vind het ook jammer dat ik zo lang moet wachten eerdat er iemand komt kijken , Ik wil namelijk heel graag weten of de meter de reden is dat mijn verbruik niet klopt. ( Ik heb ook alleen maar eco friendly lampen in mijn huis die ik in de gamma gekocht heb maar ik gebruik eigenlijk het meest mijn lampje in de woonkamer. Mijn lampje in de slaapkamer en in het toilet gebruik ik niet veel. )
Ik heb mijn meterstanden in de gaten gehouden door er elke dag een foto van te maken en de laatste twee getallen zijn al een paar keer verandert in de afgelopen 4 dagen. ( misschien dat iemand hieruit kan opmaken dat mijn meter daadwerkelijk defect is of juist niet , Ik heb er in elk geval niet zo heel veel verstand van bij welk verbruik wat voor getal hoort. )
Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Mike
Ik heb van de energieleverancier via de telefoon tehoren gekregen dat mijn elektriciteitsmeter niet geactieveerd is of defect is. Het bedrijf die de meter beheerd heeft me verteld dat de meter defect is via de telefoon , helaas duurt het vier weken voordat er een monteur naar mijn meter komt kijken om te zien waarom het verbruik onmogelijk laag is , volgens de energieleverings bedrijf heb ik zo goed als niks verbruikt en dat is niet mogelijk terwijl de opzichter mij verteld had dat de elektriciteitsmeter het uitstekend deed en gloednieuw is toen ik hem hieromvroeg voorafgaand de verhuur. De medewerker van het energie bedrijf vroeg aan mij wat voor electra apparatuur ik in huis heb , ik antwoorde een laptop en een televisie maar de televisie word heel weinig gebruikt en ik haal ook altijd alle stekkers eruit op de koelkast na maar het energie bedrijf vertelde me dat als ik een koelkast heb dat het energie verbruik op mijn meter onmogelijk is. ( Ik heb hierbij niet verteld dat het om een tafel model koelkast ging zonder vriezer met het energie label A+ ) Ook heb ik geen wasmachine , alles word in huis met de hand gewassen. Ik heb de meter de afgelopen dagen in de gaten gehouden en zag inderdaad dat het verbruik niet sterk toenam, toen heb ik besloten om te kijken of wanneer ik meer apparatuur gebruik ( zoals tv langer aan laten staan i.p.v één uur en stofzuigen achter de deuren wat ik al een paar maanden niet meer gedaan heb. ) en tot mijn verbazing was er duidelijk een groter verschil te zien op mijn elektriciteitsmeter dus nu begin ik te twijfel of de meter nou wel of niet werkt zoals het hoort.
Als de monteur 14 mei langskomt kijkt de monteur dan alleen naar het verbruik of kan hij er ook echt achterkomen dat het apperaat niet in orde is? want nu ineens ben ik zelf tot de conclusie dat de elektriciteitsmeter goed werkt dus ik hoop dat de monteur niet alleen maar naar mijn verbruik kijkt maar ook duidelijk aan het apperaat zelf kan zien dat er technies iets niet in orde is. Ik vind het ook jammer dat ik zo lang moet wachten eerdat er iemand komt kijken , Ik wil namelijk heel graag weten of de meter de reden is dat mijn verbruik niet klopt. ( Ik heb ook alleen maar eco friendly lampen in mijn huis die ik in de gamma gekocht heb maar ik gebruik eigenlijk het meest mijn lampje in de woonkamer. Mijn lampje in de slaapkamer en in het toilet gebruik ik niet veel. )
Ik heb mijn meterstanden in de gaten gehouden door er elke dag een foto van te maken en de laatste twee getallen zijn al een paar keer verandert in de afgelopen 4 dagen. ( misschien dat iemand hieruit kan opmaken dat mijn meter daadwerkelijk defect is of juist niet , Ik heb er in elk geval niet zo heel veel verstand van bij welk verbruik wat voor getal hoort. )
Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Mike