Verwachtte levensduur Watts thermostaatknoppen

Berthennink

  • #1
Hallo,
Ik ben nieuw hier en hopelijk kan ik hier met deze vraag terecht?
Ik heb begin 2019 een zone regeling voor mijn verwarming laten installeren.
Nu zijn we dus bijna3 jaar verder en heb ik al 2 draadloos geregelde radiator thermostaat knoppen die defect zijn.
De plunjer van het regelmotortje beweegt niet meer.
Is dit normaal?
Wat mag je als consument verwachten voor levensduur?
Het bedrijf vindt dat er na 3 jaar geen garantie meer is, klopt dat? Is dat redelijk?
 

In gedachten

Specialist Vloerverwarming
  • #2
Er wordt 2 jaar garantie gegeven. Ook al eens gedacht aan het vervangen van de batterijen?
 

Berthennink

  • #3
Ja ik weet dat 2 jaar de fabrieksgarantie is en misschien okee voor een losse kraan . Maar wat mag ik als koper verwachten voor dit soort producten. Ik vind 2 jaar voor een installatie wel erg kort.
Uiteraard heb ik de batterijen vervangen. Dat was het eerste wat ik heb gedaan. Zitten nieuwe alkaline in
 
Laatst bewerkt door een moderator:

In gedachten

Specialist Vloerverwarming
  • #4
Er bestaat m.i. niet zoiets als een "verwachtingsgarantie". De verwachting van de koper m.b.t. de levensduur van een product is altijd langer dan de producent garandeert
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #5
heb je de knop hierna ook weer opnieuw aangemeld, als de batterijen lang leeg zijn geen comunicatie meer probeer ff opnieuw aan te melden.
 
  • Like
Waarderingen: Degooyer

Degooyer

Specialist Vloerverwarming
  • #6
@De loodgieter 100% mee eens. Maar je zou toch mogen verwachten, dat men wel eens een handleiding leest en niet altijd de "fout" bij anderen zoekt. (ahhh de handleiding krijgt ook vaak de schuld.)

Dagelijks in deze periode, tussen Kerst en oud-nieuw jaar vragen, die je veelal zelf met gezond verstand kunt beantwoorden.

Dan geldt zeker jouw motto: Het moeilijkste aan mijn baan is, aardig doen tegen mensen die denken dat ze weten hoe ze mijn werk moeten doen!
 

Berthennink

  • #7
@Degooyer , wat een ' aardige' reactie zeg. Uiteraard heb ik zelf al onderzoek gedaan.
@De loodgieter, zo lang was de batterij er niet uit.
Maar ik heb de knop op handbediening getest op het ventiel maar ook los getest gewoon in mijn hand en ook een andere werkende knop nog getest of die wel zo regaarde als je mag verwachten.
Daar zie ik de plunjer bewegen als ik de temperatuur flink hoger of lager zet.
Ook allang met de installateur contact gehad over het probleem en hij kwam met 2 jaar garantie.
Op zo'n installatie voelt dat best kort aangezien in bij elkaar ruim 3000 euro heb uitgegeven
 

Degooyer

Specialist Vloerverwarming
  • #8
Berthennink schreef:
Op zo'n installatie voelt dat best kort aangezien in bij elkaar ruim 3000 euro heb uitgegeven
Sorry hoor, maar dan heb je je aardig beet laten nemen. Zo'n radiator thermostaat ligt in prijs rond de € 70,00 incl. BTW en ook de overige onderdelen zijn niet absurd duur.
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #9
En op een tv van 15000,00 euro zit ook maar 2 jaar garantie.
Tja we leven tegenwoordig in een weggooi maatschappij.
De apparaten zijn niet meer zoals 30 jaar geleden zo degelijk.
Onze vorige vaatwasser en wasmachine is meer als 30 jaar meegegaan, en deden het eigenlijk nog goed toen we gingen verhuizen en toch maar nieuwe hadden aangeschaft.
Maar die nieuwe zullen het lang niet zo lang volhouden weet ik nu al.
Ze worden gemaakt om kapot te gaan en niet meer om langer mee te gaan.
Je het is zuur als er na 2 jaar iets kapot gaat als de garantie is afgelopen.
Heel soms wil een fabrikant nog wel een tolerant zijn als de garantie maar net verlopen is.
Maar de meest zeggen koop maar een nieuwe dan verdienen wij ook weer geld.
 

Berthennink

  • #10
Ik heb toen zone regeling en elektrische vloer verwarming aan laten leggen op zolder incl egaliseren. Of het dan erg duur was weet ik niet ik had een aantal offertes.
Wat garantie aan gaat is het dacht ik zo dat je ook een levensduur verwachting mag hebben volgens het wetboek. En voor een TV is dat iets van 5 jaar . Ik heb ook met een dure TV idd een grote reparatie onder garantie gekregen na bijna 4 jaar.
maar waar ik me nu over verbaas is dat ik nu dus al 2 defecte knoppen heb. Ze worden overigens naar Watts terug voor onderzoek.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #11
de batterij hoeft er niet lang uit te zijn maar als de batterij al langer leeg is voordat jij er achter kwam zul je hem waarschijnlijk toch opnieuw aan moeten melden. Een reset van de knop dus alle communicatie wissen en opnieuw aanmelden al geprobeerd?
 

Berthennink

  • #12
De communicatie werkt nog steeds. Dat heb ik al gezien. De batterijen van de ene stond pas die dag op het bedienpaneel. En heb ik toen gewisseld. De andere knop zijn de batterijen ook niet leeg.
Het is ook echt de plunjer die niet meer beweegt ook niet bij handmatig instellen.
Ze gaan na oudjaar terug en dan hoor ik vast meer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu