Thermostaat i.c.m stelaandrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben 2 Nefit ketels hangen die aangestuurd worden door een VAG 4000 i.c.m. afstandsbediening FS 171. De CV bestaat uit 2 groepen die we apart aan willen sturen met thermische stelaandrijvingen. We hebben 2 Honeywell Round Clock Deluxe geschikt voor opentherm en aan/uit 24 volt.
Hoe sluit ik de thermostaten aan op de stelaandrijving i.c.m met Trafo. moet de thermostaat in serie staan met steller. Ik kan dit niet opmaken uit de handleiding.
 
Ik ken de thermostaten niet die geschikt zijn voor zowel opentherm als aan/uit. Dit soort regelingen is niet met een opentherm thermostaat te maken. Dit kan alleen met aan/uit thermostaten.

De thermostaat zal in serie geplaatst moeten worden. Een schakelaar parallel schakelen zal kortsluiting veroorzaken.

Je zet normaliter een draad van de voeding rechtstreeks op de stelmotor. De andere draad gaat naar de thermostaat. Van de thermostaat gaat dan een draad naar de stelmotor. Dit is dan de schakeldraad.

Succes.
 
Dat begrijp ik, maar wordt de thermostaat dan ook gevoed om het display te laten oplichten en te schakelen.
 
De thermostaat heeft een ingebouwde condensator die wordt opgeladen als er stroom loopt. Vervolgens kan hij een aantal uren zonder spanning toch zijn digitale functies blijven doen op basis van de energie die in deze condensator is opgeslagen. De thermostaat snoept dus mee van de stroom die toch al loopt om de stelmotor aan te sturen.
 
Krunnie. Volgens mij laden deze thermostaten ook op terwijl er niet ingeschakeld is. Als deze uitgeschakeld is dan staat er 24V aan de open klemmen. Anders zou in de zomer de thermostaat niet meer werken als er langdurig niet gestookt wordt.
 
Ik heb er 1 aangesloten en het display werkt. Alleen de klep wordt nog niet geopend (stelaandrijver). Moet deze nog inleren. Na 3 minuten zou hij toch open moeten gaan.
 
Het zou moeten willen want dat type thermostaat kan tot 1,2 Ampere continue schakelen bij 24 Volt wisselspanning met zelfs een piekstroom van 3,5 Ampere. Dat is ruim voldoende om een stelmotor te bedienen. Heeft u al geprobeerd om de stelaandrijving rechtstreeks op de trafo aan te sluiten? Gaat hij dan wel open?
 
Als u met een thermische stelaandrijving een zogenaamde wasklep bedoeld dan kan dit best even duren. Dit spul heeft nl even de tijd nodig om uit te zetten. De kop zal ook warm worden.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan