Terugkerende foutcode CV

Mijn ATAG 244ec CV geeft ongeveer wekelijks foutcode C133. Na een reset werkt hij weer. Tot nu toe nooit overdag, het lijkt ergens in de nacht te gebeuren. Laatste onderhoudsbeurt minder dan jaar geleden.

Als ik de onderstaande lijst zo zie dan denk ik dat ik een monteur moet gaan bellen maar kan ik zelf nog wat doen?

Wat ik vreemd vind is dat het slechts wekelijks gebeurt en na een reset weer werkt. Kan dat niet rijmen met de genoemde oorzaken maar heb er geen verstand van.

C133 volgens een website:
Gasklep dicht:
- Geen aansturing gasblok. Controleer de bedrading en
connector.
- Gasblok defect. Vervang het gasblok.
- Geen ontsteking. Controleer de ontstekingselectrode
en vervang de zonodig.
- Geen ionisatie. Meet de ionisatiestroom. Vervang
zonodig de ontstekingselectrode.
- Instelschroef venturi te ver ingedraaid.
- Verstopping in de uitlaatpijp. Controleer het rookgasafvoerkanaal,
reinig deze en probeer opnieuw
- Connector X12 onjuist aangesloten. Controleer de
aansluiting en herstel deze zonodig.
Indien de ketel ontsteekt en vervolgens weer uitgaat moet
de ionisatiestroom gecontroleerd worden.
 
U zou zelf kunnen controleren of alle stekkertjes goed contact maken.
De rest van de oplossingen is inderdaad voor de monteur.
 
@Lange Herman bedankt ik zag niets vreemds maar heb alle stekkertjes losgemaakt en weer vastgezet.

@Nannep kan je mij op basis van de foto verder helpen? Ik weet niet wat de "condensbak" is maar ik tref 4 sifonnen aan en heb nog niets losgehaald.

1. Sporen van lekkage? Dit sifon komt daarna uit in 2

2. In de CV zelf is alles hier droog dus lijkt niet over te lopen? Wanneer ik mijn vinger in open bovenkant steek dan zit hier erg vies en troebel water in

3. Moet ik deze open maken en schoonmaken?

4. Moet ik deze open maken en schoonmaken?


Knipsel.JPG
 
C133 betekend geen vlamvorming na 5 ontsteekt pogingen.

De sifon bij nummer 1 zou je kunnen nakijken of deze verstopt zit. Wel eerst de stekker eruit halen en de print beschermen tegen water als je de sifon verwijdert.

Zo zijn er nog wel meer punten die problemen kunnen geven

* De ionisatiepen zou versleten kunnen zijn.
* isolatieplaten binnen kapot.
* terugslagklep vervormd.
* gas/luchtvervuiling verlopen.
* verstopping in de rookgasafvoer of luchttoevoer.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan