Hallo,
Ik heb een Samsung inbouw koel kast brr16r121ww van nog geen 3.5 jaar oud die ineens gestopt is met goed koelen. Hij lijkt nog wel iets te koelen maar zeker onderin de koelkast en groente la voelt alles lauw aan.
Er was op een gegeven moment ijsvorming alleen boven de bovenste plank in de ijskast.
Na schoonmaken en verwijderen is dit niet meer teruggekomen maar blijft hij dus lauw.
Ik heb hem gisteren uitgebouwd om te controleren op stof etc aan de achterkant. Dit was niet aanwezig. Daarna opnieuw in het stopcontact gestoken wat geen verandering gaf. De compressor lijkt wel te draaien (hij maakt tenminste wel geluid). Ik hoor hem niet echt specifiek af of aan slaan, het is meer een continu geluid. Verder was de compressor zelf erg warm, maar niet zo heet dat hij niet aan te raken is. De buisjes die er in en uit lopen zijn aan de ene kant warm, en aan de andere kant koel, maar ook niet echt koud.
Het was een koelkast in het goedkopere segment dus ik twijfel wat nu te doen. Heeft het zin om bij Samsung aan te kloppen ivm levensverwachting ijskast of is dit gewoon einde verhaal, verlies nemen en nieuwe kopen?
Ik heb een Samsung inbouw koel kast brr16r121ww van nog geen 3.5 jaar oud die ineens gestopt is met goed koelen. Hij lijkt nog wel iets te koelen maar zeker onderin de koelkast en groente la voelt alles lauw aan.
Er was op een gegeven moment ijsvorming alleen boven de bovenste plank in de ijskast.
Na schoonmaken en verwijderen is dit niet meer teruggekomen maar blijft hij dus lauw.
Ik heb hem gisteren uitgebouwd om te controleren op stof etc aan de achterkant. Dit was niet aanwezig. Daarna opnieuw in het stopcontact gestoken wat geen verandering gaf. De compressor lijkt wel te draaien (hij maakt tenminste wel geluid). Ik hoor hem niet echt specifiek af of aan slaan, het is meer een continu geluid. Verder was de compressor zelf erg warm, maar niet zo heet dat hij niet aan te raken is. De buisjes die er in en uit lopen zijn aan de ene kant warm, en aan de andere kant koel, maar ook niet echt koud.
Het was een koelkast in het goedkopere segment dus ik twijfel wat nu te doen. Heeft het zin om bij Samsung aan te kloppen ivm levensverwachting ijskast of is dit gewoon einde verhaal, verlies nemen en nieuwe kopen?