Samsung Amerikaanse Koelkast

Neo

  • #1
Hallo,

Wij hebben een probleem met onze Amerikaanse koelkast:
Sinds een paar weken maakt hij een verschrikkelijk lawaai.

Met het vriesgedeelte is niets mis. Alleen de koelkast zelf begint ontzettend hard te brommen en wanneer de deur dan losgemaakt wordt, stopt 't.

We hebben al 2 keer ontdekt dat dan de ventilator in de koelkast helemaal dicht gevroren is. We hebben deze laten ontdooien, waarna de koelkast het weer prima deed. Sinds gisteren koelt alleen het onderste gedeelte van de koelkast nog maar en blijft de temeratuur op 15 graden staan. Wat kan er mis zijn?
 

Rene van den Engh

  • #2
Hallo,

Hoe oud is de kast?

Hoort u wel de compressor lopen? Blijft hij constant lopen?

Heeft u ijsvorming op de achterwand?

Mvg Rene
 

Neo

  • #3
De koelkast is 2 jaar oud .de compressor loopt gewoon en heb wel wat ijsvorming op de achterwand maar alleen onderin rond de ventilator en het waterreservoir de herrie maakt hij alleen als de ventilator is vast gevroren en daardoor gaf hij ook de temperatuur niet aan.
 

Co de Witgoedman

  • #4
Ga terug naar uw leverancier, apparaat is te jong om zelf mee te gaan sleutelen.
U heeft in ieder geval recht op 2 jaar garantie.
 

Neo

  • #5
Wij hebben de koelkast helaas bij een witgoedhandelaar gekocht en die gaf ons slechts één jaar garantie.
 

Wasmannetje

  • #6
Dan heeft U waarschijnlijk een x-keuze aangeschaft en daar mee akkoord gegaan, en zeer waarschijnlijk fors minder voor betaald, en dat is nu dan fataal. Ik denk zef, dat er iets met het ontdooiproces aan de hand is, dat word namelijk tijdgestuurd geregeld, kan ook zijn dat het verwarmingselement in de koelkast defect is, daardoor GEEN ontdooiing plaatsvind en de ijvorming snel groeit.

Die ijslaag moet beslist ontdooit worden, anders groeit de kast dicht.

Ik zou evengoed nog een servicebedrijf laten komen, omdat net als wat mijn collega CO al zegt, dit zijn geen apparaten om zelf ook maar iets aan te doen, zelfs voor een ervaren technicus (hum hum) valt het niet mee qwa complexiteit.

Graag bericht

Groeten :(
 

Neo

  • #7
We hebben inderdaad een miskoop gedaan. Ik kan alleen geen monteur vinden die dit kan maken. Heb al verschillende mensen gebeld, maar die kunnen alles behalve Amerikaanse Koelkasten.
We hebben de koelkast inmiddels helemaal uitgezet en het ijs is allemaal ontdooid.
 

Rene van den Engh

  • #8
Hallo,

Tja ik zou toch even contact opnemen met samsung, 2 jaar is 2 jaar en dus veel te jong. U zou even moeten conroleren of de compressor blijft lopen of da hij nog wel eens uit gaat.

Mvg Rene
 

Neo

  • #9
Goed ik schroef hem weer in elkaar en wacht wel af als hij weer bevriest dan zoek ik wel kontakt met samsung bedankt voor jullie hulp
gr neo
 

Wasmannetje

  • #10
Niemand heeft gezegd dat U een miskoop heeft gedaan. U bent zelf akkoord gegaan met de verkoopvoorwaarden en hoogst waarschijnlijk op dat moment geinformeerd over de garantietermijn.

Uit ervaring leert men, als er ineens iets defect is of gaat, dat er wordt gesproken word over miskoop, en dat is niet reëel, elk apparaat kan immers defect raken, snel of minder snel.

Op het moment dat u 'm kocht heeft u naar uw gevoel een goede koop gedaan. Laat dat ook zo, en als ie straks weer draait denkt U zo, dat werkt weer.

Ook als uw koelkast al in het 3e jaar zou vallen, had u kosten moeten maken om het betreffende apparaat weer in goede staat te krijgen, tenzij u op dat moment een uitgebreidde garantie afgesloten zou hebben.

Graag bericht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu