Beste lezers, mijn ketel heeft een probleem waar mijn onderhoudsmonteur niet uitkomt, hij wil Remeha inschakelen om langs te komen maar die rekenen nogal flink door aan voorrijkosten en uurtarief.
Wellicht dat er hier nog geniale mensen aanwezig zijn die een vermoeden hebben wat het nog kan zijn.
De ketel die ik heb is een Remeha avanta 28c cw4 uit 2019.
Probleem is dat de O2 en CO2 waardes te hoog zijn op laaglast of hooglast, als het op hooglast goed staat dan gaat het op laaglast mis en andersom.
De afwijking is ongeveer het dubbele van wat het mag zijn en hierdoor kan de ketel dus niet door de keuring met de huidige regelgeving.
Wat is er al gedaan?
- brander is schoon
- pakking is vervangen door een pakking met teruglsagklep (op aanraden van Remeha), dat gaf andere problemen dus is die weer vervangen door de normale pakking
- rookgasafvoer is nagekeken en staat geen water in
- brander pakking vervangen
- gasblok vervangen (op aanraden van Remeha) die gaf dezelfde waardes dus de oude is teruggezet
- O ring vervangen van pijpje van venturie naar gasblok
- ventilatie parameter instellingen aangepast (hoger gezet) maar dat hielp ook niet, is weer hersteld
Overigens is er met 2 gecertificeerde meters gemeten om uit te sluiten dat het aan de meetapparatuur lag.
Is er hier nog iemand die wellicht weet waar het nog aan zou kunnen liggen?

Wellicht dat er hier nog geniale mensen aanwezig zijn die een vermoeden hebben wat het nog kan zijn.
De ketel die ik heb is een Remeha avanta 28c cw4 uit 2019.
Probleem is dat de O2 en CO2 waardes te hoog zijn op laaglast of hooglast, als het op hooglast goed staat dan gaat het op laaglast mis en andersom.
De afwijking is ongeveer het dubbele van wat het mag zijn en hierdoor kan de ketel dus niet door de keuring met de huidige regelgeving.
Wat is er al gedaan?
- brander is schoon
- pakking is vervangen door een pakking met teruglsagklep (op aanraden van Remeha), dat gaf andere problemen dus is die weer vervangen door de normale pakking
- rookgasafvoer is nagekeken en staat geen water in
- brander pakking vervangen
- gasblok vervangen (op aanraden van Remeha) die gaf dezelfde waardes dus de oude is teruggezet
- O ring vervangen van pijpje van venturie naar gasblok
- ventilatie parameter instellingen aangepast (hoger gezet) maar dat hielp ook niet, is weer hersteld
Overigens is er met 2 gecertificeerde meters gemeten om uit te sluiten dat het aan de meetapparatuur lag.
Is er hier nog iemand die wellicht weet waar het nog aan zou kunnen liggen?
