Goedemorgen,
In ons nieuwbouw huis hebben wij alleen vloerverwarming.
De verwarming wordt verzorgt door een Nefit NxT cv ketel alsmede een Nefit Ventiline warmtepomp.
Elk vertrek heeft een aparte thermostaat. (Uponor)
Het inregelen is voor de oplevering gedaan door de installateur, na oplevering is die nog 3 keer bezig geweest om e.e.a. goed werkend te krijgen, er waren erg grote verschillen in vloertemperatuur. De verschillen liepen op tot wel 5 graden. Ik heb de afgelopen weken zelf de warmte verdeling in de vloer aangepast zodat de 4 zones in de woonkamer alle dezelfde temperatuur hebben. Dit werkt nu prima.
Het energieverbruik van de Ventiline warmtepomp meet ik al vanaf april 2019 en dit blijkt iedere maand vrijwel hetzelfde te zijn. Bij het bekijken van de instellingen van de warmtepomp blijkt deze ingesteld te zijn als ventilatie unit. Deze staat dus al maanden alleen lucht uit het huis te zuigen. Een erg dure oplossing om daar een Ventiline warmetepomp voor te gebruiken. Ook voor deze warmtepomp is de installateur diverse keren langs geweest. Dit heeft er in geresulteerd dat er een aanlegsensor op de CV aanvoerleiding is geplaatst. Parameter is op CV3 gezet, echter dat doet verder niks als je de instelling niet veranderd naar warmtepomp bedrijf. Ik heb hem vorige week dinsdag op warmtepomp bedrijf gezet. Nu werkt hij wel, stuk minder gasverbruik en meer elektra. Dit is zoals het hoort.
Het probleem is nu dat de cv ketel op willekeurige momenten opnieuw op gaat starten. (code OU) Ik heb de installateur er voor benaderd maar die is niet van plan er iets aan te doen want ik hoor of zie hem niet ondanks vele malen bellen.
Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??
Nefit klantenservice verwijst naar de installateur, die niets doet. Kan nu wel een installateur uit de buurt laten komen maar daar hangt direct een prijskaartje aan terwijl dit naar mijn idee toch gewoon garantie is.
In ons nieuwbouw huis hebben wij alleen vloerverwarming.
De verwarming wordt verzorgt door een Nefit NxT cv ketel alsmede een Nefit Ventiline warmtepomp.
Elk vertrek heeft een aparte thermostaat. (Uponor)
Het inregelen is voor de oplevering gedaan door de installateur, na oplevering is die nog 3 keer bezig geweest om e.e.a. goed werkend te krijgen, er waren erg grote verschillen in vloertemperatuur. De verschillen liepen op tot wel 5 graden. Ik heb de afgelopen weken zelf de warmte verdeling in de vloer aangepast zodat de 4 zones in de woonkamer alle dezelfde temperatuur hebben. Dit werkt nu prima.
Het energieverbruik van de Ventiline warmtepomp meet ik al vanaf april 2019 en dit blijkt iedere maand vrijwel hetzelfde te zijn. Bij het bekijken van de instellingen van de warmtepomp blijkt deze ingesteld te zijn als ventilatie unit. Deze staat dus al maanden alleen lucht uit het huis te zuigen. Een erg dure oplossing om daar een Ventiline warmetepomp voor te gebruiken. Ook voor deze warmtepomp is de installateur diverse keren langs geweest. Dit heeft er in geresulteerd dat er een aanlegsensor op de CV aanvoerleiding is geplaatst. Parameter is op CV3 gezet, echter dat doet verder niks als je de instelling niet veranderd naar warmtepomp bedrijf. Ik heb hem vorige week dinsdag op warmtepomp bedrijf gezet. Nu werkt hij wel, stuk minder gasverbruik en meer elektra. Dit is zoals het hoort.
Het probleem is nu dat de cv ketel op willekeurige momenten opnieuw op gaat starten. (code OU) Ik heb de installateur er voor benaderd maar die is niet van plan er iets aan te doen want ik hoor of zie hem niet ondanks vele malen bellen.
Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??

Nefit klantenservice verwijst naar de installateur, die niets doet. Kan nu wel een installateur uit de buurt laten komen maar daar hangt direct een prijskaartje aan terwijl dit naar mijn idee toch gewoon garantie is.