Er is bij mij intussen een laadpaal geinstalleerd die mijn auto laadt op 1 fase 16A. De laadpaal is wel meteen op 3 fasen aangesloten om toekomstbestendig te zijn.
Er ligt een 4x 6mm2 YMVK-as kabel tussen laadpaal en groepenkast. In de groepenkast is de kabel aangesloten op een Hager aardlekautomaat B16 0.03A 3P+N. Hier gaat dus de 6 mm2 stugge draad in.
Nu de auto een uurtje staat te laden heb ik de deksel van de groepenkast eens open gemaakt en met een (goedkope) IR thermometer gemeten hoe warm alles is. In de gehele verdeler meet ik overal kamertemperatuur, 20 a 22 graden. Alleen de klem waar de fasedraad van de laadpaal op zit wordt zo'n 35 graden. De draad zelf is wel koeler en de aanvoerende draad naar de alamat eveneens.
De schroef van de betreffende klem zit goed vast en de draad zit er ook stevig in.
Is een temperatuur van 35 graden voor zo'n verbinding normaal? Zo niet, wat kan eraan worden gedaan? Het is stugge draad dus veel mogelijkheden zijn er niet lijkt me?
Er ligt een 4x 6mm2 YMVK-as kabel tussen laadpaal en groepenkast. In de groepenkast is de kabel aangesloten op een Hager aardlekautomaat B16 0.03A 3P+N. Hier gaat dus de 6 mm2 stugge draad in.
Nu de auto een uurtje staat te laden heb ik de deksel van de groepenkast eens open gemaakt en met een (goedkope) IR thermometer gemeten hoe warm alles is. In de gehele verdeler meet ik overal kamertemperatuur, 20 a 22 graden. Alleen de klem waar de fasedraad van de laadpaal op zit wordt zo'n 35 graden. De draad zelf is wel koeler en de aanvoerende draad naar de alamat eveneens.
De schroef van de betreffende klem zit goed vast en de draad zit er ook stevig in.
Is een temperatuur van 35 graden voor zo'n verbinding normaal? Zo niet, wat kan eraan worden gedaan? Het is stugge draad dus veel mogelijkheden zijn er niet lijkt me?