Geen TV signaal bij 3 zenders

John.

  • #1
Al enige tijd ontbreken er bij mij 3 zenders uit mijn zenderpakket van Ziggo.

Zelf al een aantal stappen ondernomen maar dit heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleidt! Zoals:
TV stroomloos gemaakt (> 3x)
C1 module gedemonteerd/gemonteerd (> 3x)
Smart card gedemonteerd/gemonteerd (> 3x)
Zenders herinstalleren (> 3x)

In maart j.l. gebeld met Ziggo en het probleem voorgelegd, maar medewerker kon geen monteur inplannen dit i.v.m. coronacrisis, ok begrijpelijk.
Nu we een aantal weken verder zijn, vorige wederom gebeld met Ziggo, medewerker gaf aan dat hoogstwaarschijnlijk de coaxkabel de boosdoener zou zijn, wij sturen u een nieuwe op.
Maar na montage van de nieuwe coaxabel, helaas geen resultaat!
Wederom met Ziggo gebeld en de procedures weer doorlopen, maar geen resultaat!
Ook deze medewerker gaf aan geen monteur te kunnen inplannen/sturen, informatie hierover vindt u op onze Ziggo site, aldus de medewerker?! Maar wordt hier ook niet veel wijzer van.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ...?
Hoor het graag.

Groet, John.
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • henre

    • #2
    Zijn het belangrijke zenders voor je? Ik zou dit lekker Ziggo op laten lossen en dit ook eisen. Je krijgt nu niet waar je voor betaald hebt, lijkt me?
     

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #3
    hoe is het leiding verloop vanaf het Abbonee Overname Punt(aop) welke zenders mis je?
     

    Kees

    Vaste Beantwoorder
    • #4
    Vraag eens bij je buren die ook digitale Ziggo hebben of die het probleem ook hebben. Dwz. indien de betreffende zenders in het standaard pakket zitten. Indien je de zenders uitsluitend kunt ontvangen met een smart card, dan zou het ook gewoon kunnen zijn dat de betreffende zenders niet (meer) geactiveerd zijn in jouw pakket, bewust of per ongeluk.

    Of mis je juist analoge zenders?
     

    John.

    • #5
    Update

    Vanavond nog even een losse coaxkabel (6m) van AOP aansluiting meterkast rechtstreeks op de tv aangesloten.

    En jahoor, de 3 zenders glashelder in beeld!!!

    Nu kan ik concluderen dat de problemen zich voordoen tussen AOP aansluiting meterkast en wandcontactdoos woonkamer!
    De wandcontactdoos zie ik hierin als verdachte?!
    Zie zo geen noemenswaardige breuken of verkeerde aansluiting van de coaxkabel in het binnenwerk wandcontactdoos?!
    Net zo goed voor de stekkerverbinding tussen AOP aansluiting meterkast en coaxkabel richting wandcontactdoos woonkamer?!

    Waar zou ik de wandcontactdoos nog op kunnen controleren ...?

    20200629_215446.jpg
     

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #6
    De kabel en wcd zijn fout type, deze zijn gevoelig voor instraling en dat geeft problemen bij digitv.
     

    Ronny

    Specialist Verwarming
    • #7
    Je hebt nu een rijgdoos en het moet een einddoos zijn.
    Zo te zien is de coax kabel ook op de verkeerde aansluiting gezet,
    volgens mij moet deze rechts zitten maar dat is niet zeker.
    In elk geval moet de niet gebruikte aansluiting afgesloten worden door een weerstand.

    Dus inderdaad deze doos vervangen voor een einddoos en indien het mogelijk is dan ook coax kabel.
     

    Hijdoethetnog

    • #8
    Als je een POA blokje op het abonnement overname punt hebt zitten en deze is ouder dan een jaar dan kan het zijn dat je daar een nieuwe voor moet vragen vanwege de doorgevoerde frequentie wijzigingen. Somige frequenties worden door het oude blokje niet doorgelaten.

    poa blokje.jpeg
     

    John.

    • #9
    Nu is dit natuurlijk eerst nog eens de moeite waard om de splitter te vervangen, alvorens ik wcd en coaxkabel in de wand (laat) vervang(en).
    Kwam er vanavond nog achter dat met splitter er tussen, er af en toe kleine blokjes in het tv beeld verschijnen (voor het eerst vandaag) en zonder splitter is het tv beeld helder en strak.
    Ga morgen even bellen.
     

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #10
    Je kabel is al niet geschikt, die heeft geen folie afscherming en is daarmee gevoelig voor 4g en 5g instraling.
    Je rijgdoos is ook niet geschikt, tegenwoordig moet alles afgeschermd zijn ivm 4g en 5g.
     

    John.

    • #11
    Binnenkort coaxkabel vervangen en rijgdoos voor einddoos!

    Welk merk en type coaxkabel en einddoos is de beste keus voor de toekomst...?

    Hebben jullie nog handige (doorvoer) tips bij het vervangen van de kabel?
     

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #12
    kijk of de gebruikte onderdelen KABELKEUR hebben dan zit het goed

    Vervangen kan lastig zijn, maak de oude kabel nat en knoop er een veer aan en deze ook nat houden en bij de nieuwe ook nathouden en met 2 man een rustig trekken en de ander invoeren.

    Gebruik GEEN zeep, dat gaan nl juist plakken als het iets droogt gebruik dan een kabelglijmiddel.

    het vastzetten van de coax aan een veer is een lastig dingetje maar er zijn ook speciale treksokken voor.
     

    John.

    • #13
    Update 2

    Gisteravond nieuwe coaxkabel en einddoos gemonteerd!

    En jahoor nu wel signaal op de 3 ontbrekende zenders!!! Nu weer alle zenders uit het Ziggo zenderpakket en 100% kijkplezier!

    De doorvoer van de nieuwe coaxkabel verliep vlekkeloos, ondanks dat ik een paar extra handen miste! Oude coaxkabel bevestigd aan trekveer dmv ducktape en uiteinde trekveer nieuwe coaxkabel bevestigd wederom met ducktape en dat zat muurvast en toch flexibel!

    Bedankt Klusidee forumleden voor het meedenken!!

    Groet, John.
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: Vonken_trekker

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu