Hallo allemaal,
De kwestie die ik jullie wil voorleggen zal al best wel eens de revue gepasseerd zijn.
Maar eigenwijs als ik ben open ik toch maar weer een nieuw draadje.
Het gaat om een Whirlpool wasmachine van 2 jaar en 7 maanden oud. Deze machine is helaas door een witgoedmonteur totall loss verklaard. De hoofdprint schijnt defect te zijn, en gezien de reparatie kosten bla bla bla... duidelijk toch?
Twee jaar fabrieks garantie van Whirlpool zijn voorbij, en als een soort van coulance wil Whirlpool mij tegemoet komen in de kosten. Dwz ik betaal 99,50 euro incl voorrijkosten en uurloon, excl. materialen. Wel hebben ze een maximum bedrag toegezegd van 175,00 euro incl alles.
Die machine heeft nieuw 414,00 euro gekost, en dan vind ik 175,00 euro nog een fiks bedrag.
Nu heb ik ook wel eens gehoord van dat men dan de winkelier aanspakelijk kan stellen, omdat hij mij een ondeugdelijk apparaat heeft verkocht. Het te verwachten levensduur verhaal...
Ik vraag me nu een beetje af of het idd de moeite loont om met de ''High quality, High service'' winkel in de slag te gaan.
Wat kan en mag ik eisen van de fabrikant en winkelier?
Ben zeer benieuwd naar jullie meningen.
Vr gr Theo de Hot water doctor
De kwestie die ik jullie wil voorleggen zal al best wel eens de revue gepasseerd zijn.
Maar eigenwijs als ik ben open ik toch maar weer een nieuw draadje.
Het gaat om een Whirlpool wasmachine van 2 jaar en 7 maanden oud. Deze machine is helaas door een witgoedmonteur totall loss verklaard. De hoofdprint schijnt defect te zijn, en gezien de reparatie kosten bla bla bla... duidelijk toch?
Twee jaar fabrieks garantie van Whirlpool zijn voorbij, en als een soort van coulance wil Whirlpool mij tegemoet komen in de kosten. Dwz ik betaal 99,50 euro incl voorrijkosten en uurloon, excl. materialen. Wel hebben ze een maximum bedrag toegezegd van 175,00 euro incl alles.
Die machine heeft nieuw 414,00 euro gekost, en dan vind ik 175,00 euro nog een fiks bedrag.
Nu heb ik ook wel eens gehoord van dat men dan de winkelier aanspakelijk kan stellen, omdat hij mij een ondeugdelijk apparaat heeft verkocht. Het te verwachten levensduur verhaal...
Ik vraag me nu een beetje af of het idd de moeite loont om met de ''High quality, High service'' winkel in de slag te gaan.
Wat kan en mag ik eisen van de fabrikant en winkelier?
Ben zeer benieuwd naar jullie meningen.
Vr gr Theo de Hot water doctor