Beste allen,
Naar aanleiding van de tips op dit form heb ik de koolborstels in mijn Bosch WFO120A vervangen met originele exemplaren (de vervangen examplaren waren circa 1/3 van de lengte van de nieuwe examplaren..., redelijk veel koolstofgruis in de motor). De motor draait echter nog steeds niet. Ik heb 3 vermoedens: 1) motor niet goed genoeg schoongemaakt (collector)? 2) achtergebleven krijtgruis in de collector (op aanraden van de onderdelen winkel heb ik de collector met schoolkrijt "geschuurd" - daarna weer schoongezogen) of 3) bedrading verwisseld in aansluitblok op de motor (van de circa 6 oranje ongemerkte/ongelabelde draden gingen er 3 los bij het demonteren van de motor, ik weet niet 100% zeker of deze alle 3 weer op de goede plek zitten...).
Wie weet hoe ik achter de oorzaak kan komen? Ik vermoed dat vermoeden 3) de oorzaak is, maar hoe kan ik dat uitvinden of meten? Jammer dat ze niet meerdere kleuren of labels voor de bekabeling naar de motor gebruikt hebben.
Bij voorbaat dank, Bart
Naar aanleiding van de tips op dit form heb ik de koolborstels in mijn Bosch WFO120A vervangen met originele exemplaren (de vervangen examplaren waren circa 1/3 van de lengte van de nieuwe examplaren..., redelijk veel koolstofgruis in de motor). De motor draait echter nog steeds niet. Ik heb 3 vermoedens: 1) motor niet goed genoeg schoongemaakt (collector)? 2) achtergebleven krijtgruis in de collector (op aanraden van de onderdelen winkel heb ik de collector met schoolkrijt "geschuurd" - daarna weer schoongezogen) of 3) bedrading verwisseld in aansluitblok op de motor (van de circa 6 oranje ongemerkte/ongelabelde draden gingen er 3 los bij het demonteren van de motor, ik weet niet 100% zeker of deze alle 3 weer op de goede plek zitten...).
Wie weet hoe ik achter de oorzaak kan komen? Ik vermoed dat vermoeden 3) de oorzaak is, maar hoe kan ik dat uitvinden of meten? Jammer dat ze niet meerdere kleuren of labels voor de bekabeling naar de motor gebruikt hebben.
Bij voorbaat dank, Bart