Bauknecht WT9840 trommel draait niet.

Lstbosch

  • #1
Ik heb een Bauknecht WT9840 waarvan de trommel niet meer wil draaien. Er heeft waarschijnliijk teveel was ingezeten. Het complete programma was voltooid, maar alles was nog zeiknat.

In het boekje staat dat wanneer de machine overbeladen is de machine niet gaat centrifugeren om beschadiging te voorkomen.
Alles van de machine doet het nog alleen de trommel draait niet.
Ik heb de stekker al een tijd losgehad (reset).

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt

Luke
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Dat typenummer lijkt me niet te kloppen, ik kan het in elk geval niet vinden.
Moet het niet WA9840 zijn?

Heb je een NC-code? 12 cijfers, begint met 85....

Overigens betekent niet draaien van de trommel heel vaak versleten koolborstels...
 

Lstbosch

  • #3
Bedankt voor je reactie,

Ik heb het nog even nagekeken: Het is de WT9840 het nummer is:
12NC 8554-420-12100.

Is het dan een kweste van de snaar verwijderen en de motor loskoppelen en open maken?

groet, Luke
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ja nu heb ik het gevonden, inderdaad toch WT.

Meestal moet je de achterwand verwijderen om bij de koolborstels te komen, die zitten op de hoofdmotor. Ik ben echter zelf geen ervaren monteur, en kan je niet exact zeggen hoe je bij de motor moet komen.

Je zou eens kunnen kijken bij andere koolborstelproblemen op het forum:

Zoeken naar koolborstels Bauknecht

En anders, als je er niet uitkomt, nog even vragen hier, er zijn ook echte vakmensen, hier alleen niet steeds beschikbaar (en nu nog minder met de "spelen"!
 

Damdam

  • #5
Als alles nog draait alsook de motor behalve de trommel => aandrijfriem (snaar) gebroken. :?
 

Co de Witgoedman

  • #6
Koolborstels zijn te bereiken door het voorfront eraf te halen, daarna kan men met veel gewurm en een lange sterschroevendraaier bij de borstels komen, die zwarte behuizingen links en rechts op de motor met 2 sterschroeven..
 

Lstbosch

  • #7
Hallo,

Ben weer wat verder ;-) , heb de motor verwijderd.

1 Koolborstel lijkt iets aan te lopen, en de 2e is bijna geheel versleten.
Motor maakt geen aanstalten om te starten.

Zal ik de koolborstel vervangen en dan verder kijken?

Graag een reactie,

alvast bedankt. Luke
 

Co de Witgoedman

  • #8
Koolborstels zijn in dit geval de eerste verdachten, vervangen dus.
 

Lstbosch

  • #9
Beide koolborstels vervangen en hij is weer als nieuw.

Bedankt voor alle info ;-)

Groet,

Luke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu