AWB Thermaster 2hr geeft nog steeds regelmatig storing 2.9

Mari

  • #1
Ondanks alle reparaties zitten we nog steeds met problemen.
AWB Thermaster 2hr geeft nog steeds regelmatig storing 2.9
Ventilator vervangen, aansluitingen gecontroleerd(alles goed)
5 x monteurs geweest en niks helpt.
Probleem doet zich nu al maaaaanden voor en zeer onreglmatig.
Weken goed dan plots weer storing.
Wij (en monteurs) weten ons geen raad meer.
AWB reageerd niet op mails. (slechte service blijkbaar)

EEN ANDER VRAAGJE

honeywell vision modulation thermostaat heeft stand waarbij je snachts alles op 0 kunt zetten.
De ketel springt dan niet aan, warm watervoorraad wordt dus ook niet warm gehouden.
Kan dit kwaad ?? Pomp draait natuurlijk dan ook niet.
 

Screech

Specialist Verwarming
  • #2
Kijk eens in het service boekje, er staat duidelijk in dat probleem in de Ventilator, Kabelboom of MCBA moet liggen.

Ventilator is vervangen, dus die zal wel goed zijn. Volgende stap zal dan de MCBA zijn (het simpelste uit te wisselen) of de kabelboom.

Tevens heeft AWB geen slechte service, maar doet (zoals veel fabrikanten) alleen maar zaken met de installateur.

Het kan geen kwaad als de modulation in de nacht alles op 0 zet. Heb zelf hetzelfde systeem (2HR i.c.m. modulation) en draait al 9 jaar goed.
 

Mari

  • #3
Ook de kabelboom is goed gecontroleerd, was geen probleem mee.
Monteurs (3 verschillende) hebben werkelijk alles nagekeken wat is boekje staat.
Zitten te denken aan een ander bedrijf om te komen kijken.
Vraagje:
Kan men zo zien of de mcba defect is ?
Of moet men simpelweg een nieuwe plaatsen om dan te kijken of het verholpen is.
Nieuwe is namelijk behoorlijk prijzig.
Ketel is 7 jaar oud en heeft toch al behoorlijk wat gekost aan deze storing.
Wellicht dan een idee om aan een nieuwe ketel te gaan denken
 

Screech

Specialist Verwarming
  • #4
Dan blijft de MCBA over.

Een probleem in de kabelboom is nooit zomaar te vinden, het is best mogelijk dat er een contact stripje in 1 van de connectors (meestal die op de ventilator zit) zo nu en dan geen goed contact maakt. Dit is nagenoeg niet te zien.
 

Mari

  • #5
Bedankt voor de info.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #6
Bij twijfel de installateur AWB laten inschakelen, wij hanteren zelf een
3 bezoeksregel, is het tijdens of na het 3e bezoek nog niet boven water
wat de oorzaak is, dan regelen wij een bezoek van de fabrikant, dit om
juist de kosten te beperken. :wink:
Misschien een te late tip, maar als je een onderhoudscontract afsluit met
storingsservice, dan dek je jezelf in voor de arbeidskosten, en houd je
alleen de materiaalkosten over.

En uit ervaring kan ik melden dat AWB gewoon goede service verleend,
zijn zeer snel en duidelijk met een storingsmelding en de afwikkeling hiervan.
 

Mari

  • #7
Bedankt,

We hebben een gewoon onderhoudscontract, wat u aangeeft is inderdaad geen slecht idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu