51 kg aan 7cm gasbetonnen muur

Hoi,
Wij hebben het oude muurtje tussen hal en keuken (met halverwege aan de achterkant van het muurtje een deurkozijn) vervangen door een nieuwe, in beide gevallen gasbeton van 7cm dik.
Nu moet er aan de binnenzijde een werkblad van 1850 x 700 x 38 mm komen te hangen. Werkblad weegt +/- 38 kg en daar moet nog een inductieplaat van 13 kg in worden gehangen.
Mijn gedachte was om een balk van 40 a 50 mm dik/breed aan de gasbeton muur en keukenmuur te bevestigen (zie tekening), en aan de linkerkant het blad op een staande rechthoekige steun van hetzelfde materiaal en afgedicht met een zijplaat te laten steunen.
Onder het werkblad staan een vaatwasser en wasmachine en indien nodig kan ik kijken of er nog een verticale steunplaat van zo'n 2 a 3 cm dik tussenin kan om het midden van het blad te ontlasten.
Is dit mogelijk en een goede werkwijze, en zo ja wat voor soort pluggen of ankers moet ik gebruiken, of moet ik het met een andere constructie proberen?
Overigens komt er boven de kookplaat nog een afzuigkap van 17 kg aan de muur te hangen, maar dat is aan de bovenkant.
Al vast dank voor het meedenken.
Groet,
Henry

schets-keuken.png

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan