Volgens mijn gegevens is dit pertinente flauwekul. 380 volt is namelijk zogenaamde 3-fase draad. Dat houd in dat er 3 * 220 wordt gecombineerd maar met een fase-verschil van 1/3 Labda. Dat houdt in dat er een gemiddelde spanning van 380 V ontstaat tussen fase 4 (de nul) en de overige fasen (die kun je namelijk obv sinussen optellen) De aansluiting van 220 die je op je stopcontactje hebt is op alle contactpunten in fase. Dat wil zeggen dat je die twee gecombineerd nog steeds 220 V opleveren. Waarom? de fase is identiek, de fasen versterken elkaar niet.
Denk maar na, ik maak een eigen verlengkabel met drie stekkers (mannetje) en een vrouwtje. Die drie steek ik in drie stopcontacten, Die worden niet "magisch" opgeteld om dan vervolgens 660 V te maken. In Theorie kan het natuurlijk wel, maar dan moet je zorgen dat je de fase aanpast. Dat kan, maar dat is niet zomaar gedaan, daar heb je vermogenselectronica voor nodig en dat kost wel wat, een alternatief is verschillende draadlengtes gebruiken, maar dat introduceert weer andere (vermogens) verliezen plus kilometers kabel. Maw, bel je energieleverancier en vraag om een speciale 3-fase krachtstroom aansluiting.
Ik kan ook niet adviseren hieraan zelf te hobbyen want het vermogen (in kW) dat deze aansluiting levert is 3* groter dan het vermogen uit 220, Die van 220 is dodelijk, die van 380 al helemaal (ga maar na, ong 3,5 kW uit 220 en daarom dus iets meer dan 8 kW uit 3 fasen).