2 polige automaat in meterkast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

In verband gezondheidsproblemen hebben we de gewoonte om 's avonds twee groepen uit te zetten. (de 4e en 5e schakelaar in bijgevoegde foto) Dit zijn de groepen van onder de slaapkamer (keuken) en de volledige bovenverdieping. Als deze groepen normaal aanstaan dan meten we met een Electrosmog meter (de ME3830B van Gigahertz) meer dan 50v/m in ons bed.

Dezelfde meter geeft altijd nog meer dan 20 v/m als beide groepen uitgezet zijn. Nu kregen we het advies om de automaten te vervangen door 2 polige automaten.
Is dit te doen in mijn situatie? En kan iemand proberen te verklaren hoe dit sowieso kan? Er zit wel een verdeelpunt recht onder de slaapkamer, maar als we die groep uitzetten is alles van dat punt ook uit maar blijft de meting 20 v/m geven.

De randaarde is laatst doorgemeten, ik weet niet meer precies wat de waardes waren, iets in de trant van maximaal is 30 toegestaan en bij ons was dat 12 of zo ?? (kan zijn dat ik het mis heb, maar dat staat me bij) Het lag in ieder geval binnen de norm.

106080_WP_20140512_003_1_1.jpg

106080_WP_20140512_002_1_1.jpg

Bedankt voor de reacties

Wat zijn dan de 2 polige automaten? Toch niet de bovenste rij?

Op de meter staat dat het (bijvoorbeeld) 20V/m is en de meter heeft een bereik van 16 Hz tot 100 kHz, maar ik kan niet zeggen bij welke frequentie er die waarde gemeten wordt, dat is niet los in te stellen. De meter wordt wel aan de randaarde gekoppeld tijdens het meten.

De hele bovenste rij is 2 polig, de 2 aardleks eronder ook.

Je hebt dus geen idee wat je exact meet, maar je trekt er wel conclusies uit de gemeten waarden.

Als je geen elektrogolven in je slaapkamer wilt:

Geen elektrische apparatuur in de ruimte, ook geen batterijgevoed spul.

Zorg dat alles geaard is, maak een kooi van Farraday dmv geledeidende folies en lag die ook aan aarde.

Er staat niets in de slaapkamer wat stroom verbruikt. Alleen een wekkertje op twee penlights. Daarnaast gaat de stroom van de slaapkamer af, en dan nog meet de meter die 20V/m. Ik begrijp je suggestie van de kooi van Faraday, maar ik zoek eigenlijk ook een verklaring voor de waarde (ook al zou ik dan niet weten wat ik precies meet) Wat zegt die waarde dan bij (bijvoorbeeld 15hz of bij 100 kHz) ??

Dat wekkertje op penlites heeft een kristal dat een frequentie heeft van 31,xx khz. het elektroveld van dat wekkertje is in een behoorlijke omtrek te meten.

En zo is er heel veel apparatuur dat tussen de 10 en 100khz een behoorlijk strooiveld opwekt.Hoe lager de frequentie hoe minder ver het signaal reikt.

Als je een signaal van 20v/m meet op 50hz dan weet je dat je naar een signaal van waarschijnlijk je lichtnet zit te kijken. Meet je het in de 50khz dan zal er ergens een apparaat staan te spetteren.
https://www.veron.nl/vereniging/com.../blootstelling-aan-elektromagnetische-velden/
Hier geven ze ook wat uitleg.Hier geven ze ook steeds de waarde bij een frequentie zolang je niet weet welke frequentie weet je nooit wat het veroorzaakt.
Het is waarschijnlijk dat dat apparaat alle frequenties bij elkaar telt en daar een waarde uit berekend.Leuk ter indicatie maar eigenlijk weet je nog niets.

Vergeet ook niet dat er leidingen door plafond/vloer/wand kunnen lopen die andere ruimtes voedden en dus gewoon aan blijven.

Zet alles uit, is die meting dan lager?Nee?dan komt het van buiten jouw huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan